۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
۹ مرحله تعمیرات در نیروگاه نکا انجام شده است
مدیرعامل نیروگاه نکا:

۹ مرحله تعمیرات در نیروگاه نکا انجام شده است

نکا - مدیرعامل نیروگاه نکا، با بیان اینکه واحدهای این نیروگاه چهار دهه در مدار تولید قرار دارند از انجام ۹ مرحله تعمیرات اساسی و نیمه اساسی در آن خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از شرکت مدیریت تولید برق نکا، محسن نعمتی حفظ آمادگی نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال را ضروری دانست و گفت: در همین راستا همه ساله براساس برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران، در زمان کاهش نیاز شبکه به تولید، تعمیرات میاندوره ای در تمامی واحدهای بخاری، گازی و واحد بخار سیکل ترکیبی و نیز طبق دستورالعمل شرکت سازنده پس از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل ، تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد، تعمیرات اساسی در واحدهای بخاری انجام می شود.

وی افزود: واحدهای این نیروگاه ۴ دهه در مدار تولید قرار دارند و قبل از این ۹ مرحله تعمیرات اساسی و نیمه اساسی در این واحد انجام شده و تعمیرات جاری دهمین تعمیرات برنامه ریزی شده در این واحد از زمان راه اندازی اولیه تاکنون بوده است.

نعمتی همچنین افزود: در طول این تعمیرات اقدامات و فعالیتهای مختلفی به شرح زیر بر روی تجهیزات بخشهای مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق، شیمی و ... صورت گرفت: تعمیرات اساسی توربین فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف، تعویض پره های ثابت ردیف اول توربین فشار قوی، تعمیرات اساسی ژنراتور، تعمیرات اساسی بویلر، اسیدشویی بویلر، قلیاشویی ایرپری هیترها و فاز دوم بویلر، تست و تنظیم سیفتی والوهای بویلر، تعویض سیفتی والو RB۱۴ ، ساخت و تعویض بسکتهای ردیف سوم و بخشی از ردیف دوم ایرپری هیترها، تعویض لوله های هیتر شماره سه و چهار فشار ضعیف، تعویض لوله های گاز برنرها و غیره از جمله تعمیرات صورت گرفته بوده است.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاههای کشور، سهم بسزایی در تأمین برق کشور و پایداری شبکه ایفا می کند.

کد خبر: ۶٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha