۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کوپه جسوری که قدرتمندتر می‌شود
نسل جدید سوبارو  BRZ با خود چه چیزی را همراه دارد؟

کوپه جسوری که قدرتمندتر می‌شود

طی سه روز گذشته خبرهای بسیار مجذوب کننده‌ای دنیای خودرو را با خود همراه کرد که یکی از این خبرها، رونمایی رسمی سوبارو از نسل دوم کوپه خود BRZ است.

بازار؛ گروه خودرو: بسیاری از اسپرت ‌دوستان و جوانان علاقمند به تخت‌گاز و البته دونات(دریفیت) زیبا، تویوتا ۸۶ یا GT۸۶ و دوقلوی خود یعنی سوبارو BRZ را یکی از بهترین‌ها می‌دانند. پیشرانه دولیتری تخت موسوم به باکسر و عملکرد بالای و طراحی جذاب بدنه از مهم‌ترین پارامترهای هستند که چنین جایگاهی را به سوبارو BRZ و تویوتا GT۸۶ می‌دهد.

حال پس از گذشت هشت سال این کوپه محبوب با ظاهری جدیدتر و قدرت بیشتر به بازار خواهد آمد. طی سه روز گذشته خبرهای بسیار مجذوب کننده‌ای دنیای خودرو را با خود همراه کرد که یکی از این خبرها، رونمایی رسمی سوبارو از نسل دوم کوپه خود BRZ است.

بعد از مدت‌ها انتظار، سوبارو BRZ ۲۰۲۱ با پیشرانه تنفس طبیعی جدید، قابلت‌های فنی ارتقا یافته و شاسی تقویت شده به جهان معرفی شد. نخستین نکته قابل توجه در BRZ ۲۰۲۱، طراحی بدنه آن است. هندسه کلی بدنه با نسل قبل تفاوت چندانی نداشته و قطعا مشترکات پنهان بسیاری با نسخه قبل خود دارد.

اما پوسته ظاهری آن مدرن و به‌روز شده است، هرچند در جزئیاتی مانند چراغ‌ها یا جلوپنجره، شباهت‌هایی با دوج وایپر و مزدا میاتا دارد، اما بزرگترین نکته در طراحی BRZ جدید، فاصله گرفتن از ظاهری خشن و عبوس متداول این‌روزهای خودروهای کوپه است.

همچنین در طراحی در نمای عقب چراغ‌های کشیده و در صندوق بلند، نمای آشنای دیگر مدل‌های سوبارو را به یاد می‌آورد. اما در مجموع ترکیب فرم‌ها و عضلات نرم با خطوط قدرتمند بدنه و سپر، زیبا، چشم‌نواز و البته مهیچ و تا حدودی متمایز است و به‌راحتی می‌تواند مشتریان جوان و طالب هیجان را برای خریدش ترغیب کند.

سوبارو در این مدل از یک موتور چهارسیلندر ۲.۴ لیتری تخت تنفس طبیعی موسوم به باکسر ۲۲۸ اسب‌بخاری استفاده کرده که با یک گیربکس ۶ سرعته دستی با مکانیزم الکترومکانیکی قفل دیفرانسیل و سیستم لغزش محدود LSD عرضه می‌شود.

با این وجود به نظر شما BRZ جدید با موتور ۲۲۸ اسب‌بخاری و دیفرانسیل LSD می‌تواند همچنان گزینه‌ای ایده‌آل برای دریفت‌های خیابانی باشد؟ نسخه جدید  BRZ به دلیل استفادع از آلومینیوم در سازه سقف، گل‌گیرهای جلو و کاپوت به وزن ۱۳۱۵ کیلوگرم رسیده که عدد قابل توجهی است.

طول کلی این مدل در مقایسه با نسل قبل ۳۰ میلی‌متر بیشتر و ارتفاع آن ۱۰ میلی‌متر کاهش یافته است. طراحی فضای داخلی و داشبورد با جهشی چشم‌گیر نسبت به نسل قبلی، زیباتر، خوش ساخت‌تر و مدرن‌تر شده است و توجه به تسلط بیشتر راننده هنگام رانندگی و کار با ادوات و نمایشگرهای لمسی داشبورد در طراحی آن کاملا مشهود است.

در مجموع می‌توان سوبارو BRZ جدید را حاصل یک دگردیسی محافظه‌کارانه اما چشم‌نواز در طراحی، همراه با تغییرات ساختاری و فنی قابل توجه توصیف کرد که برای ورود هرچه سریع‌تر به بازار آمریکا (اوایل پاییز ۲۰۲۱) لحظه شماری می‌کند.

کد خبر: ۶۲٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha