۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
افزایش شکاف نقاط برخوردار و کم برخوردار کشور در بهره‌گیری از زیرساخت‌های ارتباطی
نماینده مردم زابل در مجلس مطرح کرد

افزایش شکاف نقاط برخوردار و کم برخوردار کشور در بهره‌گیری از زیرساخت‌های ارتباطی

دهمرده، نماینده مردم زابل در مجلس گفت: متأسفانه اختلاف زیادی میان نقاط برخوردار و کم برخوردار در برگزاری مجازی کلاس‌های آموزشی به خاطر ضعف زیرساخت‌های ارتباطی وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حبیب اله دهمرده در نشست علنی امروز (سه‌شنبه دوم دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کلاس‌های مجازی از سال‌ها قبل در دنیا رواج داشته و بنده نیز کلاس‌های ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته خود را بعضا به صورت مجازی برگزار کرده‌ام، گفت: از این رو نباید در زمان حال برای برگزاری اینگونه کلاس‌ها مشکل وجود داشته باشد.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه اختلاف زیادی میان نقاط برخوردار و کم برخوردار در برگزاری مجازی کلاس‌های آموزشی به خاطر ضعف زیرساخت‌های ارتباطی وجود دارد؛ مردم این مناطق چه جرمی مرتکب شده‌اند که در آنجا زندگی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به آمار و ارقامی که از سوی وزیر ارتباطات درباره سیستان و بلوچستان ارائه شد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به اندازه ۵ استان ظرفیت دارد اما همیشه به عنوان یک استان دیده شده که همین امر باعث عقب‌ماندگی تاریخی در مسائل مختلف آن شده است لذا آقای وزیر بگوید این استان در کدام شاخصه آموزش عالی کشور در رتبه‌های بالا قرار دارد؛ همیشه از آخر اول هستیم چرا که همسایه کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان هستیم.

دهمرده در ادامه با طرح این سوال که دانش‌آموزان سیستان وبلوچستانی چه گناهی کرده‌اند که ساکن این منطقه هستند، عنوان کرد: آیا آنها نباید درس بخوانند و در کنکور با سایر دانش آموزان کشور رقابت کنند؟ متأسفانه روز به روز شکاف آموزشی به دلیل زیرساخت‌ها بیشتر می‌شود و عدالت ایجاب می‌کند توجه بیشتری به این موضوع شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: چرا وزرا بعد از فشار باید به فکر بیفتند در حالی که به راحتی می‌توان اقداماتی را در استان‌های کم برخوردار نیز انجام داد چنانچه زمانی که استاندار کرمان بودند و یک روستا در آن آنتن‌دهی نداشت، با پیگیری‌ها ظرف چند روز این اقدام انجام شد، همچنین زمانی که استاندار لرستان بودم آنتن‌دهی برخی مناطق روستایی را پیگیری کردم که به سرعت انجام شد لذا پیگیری این اقدامات کار دشواری نیست.

وی ادامه داد: کار به جایی رسیده که عناصر ضد انقلاب داخلی و خارجی از مشکلات زیرساخت‌های آموزشی سیستان و بلوچستان فیلم تهیه کرده  و علیه جمهوری اسلامی ایران پخش می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در۵۰ کیلومتری شرق زابل نیروگاهی وجود دارد که مهندسان آن به دلیل عدم آنتن‌دهی نمی‌توانند با خانواده‌های خود ارتباط داشته باشند و به خصوص که حضور چند قاچاقچی به فرمان خارجی‌ها در این منطقه باعث نگرانی خانواده‌ها و خود آنها شده است؛ این در حالی است که در این منطقه نه کوه و نه دشت وجود دارد و به راحتی با یک دکل می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

کد خبر: ۶۲٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha