۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری آذربایجان‌غربی اختصاص یافت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی:

۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری آذربایجان‌غربی اختصاص یافت

ارومیه - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: در دو سال گذشته، افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اختصاص یافته که یک رقم منحصر به فرد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، میرصمد موسوی در گفتگو با خبرنگاران گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی ۴۵ طرح در حوزه‌های آبخیزداری، جنگل، کاداستر، جایگزینی سوخت فسیلی و بیولوژیکی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ۳۷ طرح بیولوژیکی آبخیزداری در استان در هفته منابع طبیعی آماده بهره‌برداری است که این طرح‌ها به منظور حفاظت از خاک و عرصه‌های ملی اجرا شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: با تخصیص اعتبار ویژه از صندوق توسعه ملی، طرح‌های آبخیزداری اجرا و پیش‌بینی شده طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ معادل ۱۰ سال پیش از آن است.

سیدموسوی افزود: در دو سال گذشته، افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در آذربایجان‌غربی اختصاص یافته که یک رقم منحصر به فرد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امسال ۱۵۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در راستای جلوگیری از تخریب جنگل و جایگزینی سوخت مناسب برای جنگل‌نشینان توزیع شده است.

موسوی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی با شعار نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سر سبز برگزار می‌شود، افزود: درختکاری، منابع طبیعی، فرهنگ بسیج ، رسانه و تشکل‌های مردم نهاد، منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و ترویج ، منابع طبیعی، سنت الهی، سیره علوی و مسئولیت اجتماعی ، منابع طبیعی، نهضت سبز ، احیا و توسعه جنگل‌ها و مراتع و مقابله با بیابان زایی، منابع طبیعی، حفاظت، قانون ، همیاران طبیعت، منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوان‌داری، مقابله با سیل و خشکسالی و منابع طبیعی، یاد شهدای انقلاب اسلامی زنده و پویا عناوین روزهای هفته منابع طبیعی در سال جاری است.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده و حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال در قالب تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه طرح‌های آبخیزداری در کنار اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که یک اقدام جهادی است.

کد خبر: ۶٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha