۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
وثیقه‌گذاری وزارت راه در بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ۳ هزار میلیاردی ساخت مسکن
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد

وثیقه‌گذاری وزارت راه در بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ۳ هزار میلیاردی ساخت مسکن

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز، اعضای این کمیسیون مقرر کردند که وزارت راه و شهرسازی در سال آینده تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال نسبت به وثیقه‌گذاری اراضی خود نزد بانک‌ها برای دریافت و ارائه تسهیلات طرح های ساخت مسکن اقدام کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدالبرز حسینی، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون عمران مجلس، گفت: در این نشست، برخی از تبصره ها و بندهای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بررسی و اصلاح شد، بر این اساس، در جلسه امروز بند (د) تبصره (۷) لایحه مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفت که بر اساس آن وزارت نیرو مجاز به هزینه‌کرد ما بالتفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده فروش هر متر مکعب آب برای تسویه بدهی پروژه های تملک دارایی و سرمایه ای خود شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس بند (الف) تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، وزارت نیرو مکلف شد که هزینه های مرتبط با هوشمندسازی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری از جمله در حوزه تأمین ماشین آلات، کارکرد و استهلاک وسایل، تأمین زمین و مصالح، تأمین وسایل نقلیه و به کارگیری کارگر را به عنوان سهم بهره برداران در اجرای آن پروژه در نظر بگیرد.

وی گفت: از طرفی طبق بند (ب) تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، وزارت راه و شهرسازی می تواند تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال نسبت به فروش اراضی خود اقدام کرده و درآمدهای حاصله را صرف آماده سازی، تعمیر و تقویت امور روبنایی و زیربنایی، تکمیل واحدهای مسکن مهر، نوسازی بافت فرسوده و طرح های تأمین مسکن کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: همچنین بر اساس بند مذکور، وزارت راه و شهرسازی در سال آینده مجاز است تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال نسبت به وثیقه‌گذاری اراضی خود نزد بانک‌ها برای دریافت و ارائه تسهیلات طرح های ساخت مسکن اقدام کند.

کد خبر: ۶۲٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha