۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
امسال نظارت ویژه بر بازار شب یلدا صورت نگرفت
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران:

امسال نظارت ویژه بر بازار شب یلدا صورت نگرفت

اسفنانی، مدیر کل تعزیرات حکومتی شهر تهران با اعلام اینکه طرح نظارت بر بازار در شب یلدای امسال بصورت ویژه اجرا نشد، در عین حال تاکید کرد همکاران بصورت مستمر قیمت‌های بازار را رصد می‌کنند.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی در خصوص بالا بودن وسعت فعالیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: ما با تمام توان سعی داریم به وظایف خود بپردازیم و رشته‌های مختلف مشغول فعالیت باشیم.

وی افزود: در هفته گذشته با ورود به هفته پایانی آذر و با توجه به اینکه هر ساله برنامه ویژه‌ای برای شب یلدا برپا می‌کردیم، بر کالاهای مصرفی این ایام نظارت داشتیم و امسال به لحاظ اینکه تاکیداتی مبنی بر جلوگیری از دورهمی‌های خانوادگی وجود داشت، براورد می‌شد استقبالی از خرید شب یلدا صورت نگیرد.

اسفنانی با اعلام اینکه طرح نظارت بر بازار در شب یلدای امسال بصورت ویژه اجرا نشد، در عین حال تاکید کرد همکاران بصورت مستمر قیمت‌های بازار را رصد می‌کنند.

وی همچنین از اختلاف قیمت میدان مرکزی تره بار با فروش میوه و صنوف سخن گفت و افزود: این اختلاف قیمت از حد متعارف خارج شده است.

اسفنانی از الزامات قانون برای قیمت گذاری گفت و افزود: قانون اجازه می‌دهد در مورد میوه‌های فساد پذیر، ۳۰ تا ۳۵ درصد بالاتر از فاکتور به فروش برسند و مازاد بر این ارقام، قطعا تخلف گران فروشی است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی شهر تهران از مردم خواست در صورت مشاهده گرانی میوه و سبزیجات، فاکتور خرید را از فروشنده مطالبه کنند.

اسفنانی ادامه داد: با این موارد بعنوان گران فروشی برخورد می‌کنیم.

وی در عین حال سود سایر محصولات تره باری را ۱۰ درصد نسبت به فاکتور خرید تحمین زد و افزود: در بحث آجیل هم همکاران ما در اتحادیه طبق روال هر سال نرخی را برای نوع متوسط آجیل اعلام کردند و همان را مبنا قرار می‌دهیم.

اسفنانی خاطرنشان کرد: در سایر موارد نیز رسیدگی کردیم و همچنین در این هفته یک احتکار روغن نباتی را کشف کردیم.

وی گفت: بر اساس روال کالای احتکاری، اگر کسی کالایی را انبار کند تا گران بفروشد و دولت ضرورت عرضه آن را اعلام کرده باشد، فرد محتکر باید مجازات شود و بر اساس قانون مجازات این کار در مرحله اول الزام محتکر به عرضه کالا به مردم است و کالای خاص نیز قطعا باید عرضه گردد و همچنین بین ۱۰ تا ۷۰ درصد ارزش کالا باید صندوق دولت واریز شود.

اسفنانی تصریح کرد: همچنین با مشکلات گرانی یا کمبود لاستیک روبرو بودیم که در حال بررسی هستیم و نتیجه را هفته آینده اعلام می‌داریم.

کد خبر: ۶۲٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha