۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
تولید بیش از ۳۶ میلیون تن شکر در پنج کارخانه قند آذربایجان غربی
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی خبر داد:

تولید بیش از ۳۶ میلیون تن شکر در پنج کارخانه قند آذربایجان غربی

ارومیه - رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از تولید بیش از ۳۶ میلیون تن شکر در پنج کارخانه قند آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به تولید چغندر قند در استان بیش از ۳۶ میلیون و ۶۶۵ هزارتن شکر در پنج کارخانه قند استان تولید وجهت مصرف به بازار عرضه شده است.

وی ادامه داد: این استان به دلیل داشتن پنج کارخانه تولید قند و زمین زیر کشت چغندر قند در کشور یکی از قطب های تولید کشور است.

بابایی با بیان اینکه در تأمین شکر مورد نیاز استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، گفت: طی سال جاری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن چغندر قند در مزارع استان توسط کشاورزان تولید و تحویل کارخانجات قند استان شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان ادامه داد: در راستای اجرای برنامه های تنظیم بازار بیش از ۳۴ هزار و ۴۴۳ تن شکر برای مصرف عموم مردم از طریق فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف استان توزیع شده است.

وی افزود: جهت تأمین شکر مورد نیاز کشور در ایام پایانی سال نیز ۵۰ هزارتن شکر برای مصرف واحد های صنعتی و خانوار ها برای هر کدام ۲۵ هزار تن شکر تخصیص یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی با اشاره به سهم استان از این سهمیه گفت: سهم استان آذربایجان غربی از سهمیه فوق یک هزار تن برای مصارف خانوارها می باشد که از طریق فروشگاه های زنجیره ای و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در استان با قیمت مصوب دولتی توزیع خواهد شد.

وی افزود: همچنین بیش از یک هزار تن برای مصارف واحد های صنفی و صنعتی تخصیص یافته و توزیع خواهد شد.

بابایی با اشاره به برخورد با هر گونه گران فروشی گفت: هرگونه افزایش خود سرانه قیمت شکر در بازار تخلف بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و مردم می توانند هرگونه تخلف صنفی بخصوص افزایش خود سرانه قیمت ها را از طریق سامانه ۱۲۴ با سازمان مطرح کنند.

کد خبر: ۶٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha