۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
 پرداخت ۶۰ درصد از تسهیلات کرونایی در بخش حمل و نقل برون شهری
مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد

پرداخت ۶۰ درصد از تسهیلات کرونایی در بخش حمل و نقل برون شهری

صادقی، مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا سی‌ام آذرماه با پرداخت حدود ۶۰ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌های حمل‌ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم ۲۸۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محسن صادقی، مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا(coronomy.ir) گفت: از مجموع ۴۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل و نقل برون شهری،   ۲۸۸۰ میلیارد تومان به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده ای و  هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

صادقی گفت: دولت در دو بخش به حمل و نقل عمومی برون شهری تسهیلات پرداخت کرده است. بخش اول به طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری که با آسیب‌های قابل توجهی روبرو شدند. در مجموع حدود ۲۱۷ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۳ هزار پرونده به ارزش ۲۸۸۰ میلیارد تومان به پرداخت رسیده و باقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

بر اساس این گزارش صادقی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود: تاکنون در بخش هوایی، از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از ۲۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده ۱۰ شرکت به ارزش بیش از ۱۷۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. در حوزه ریلی نیز از مجموع ۶۱ پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۸۹۰ میلیارد تومان، تسهیلات ۱۸ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: از مجموعه کل درخواست های ثبت شده در سامانه کارا جهت اخذ تسهیلات حمایتی کرونا در بخش حمل و نقل که معادل حدود ۲۷۵ هزار نفر شاغل می باشد، تسهیلات معادل ۱۷۵ هزار شاغل پرداخت گردیده است.

کد خبر: ۶۲٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha