۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
نیمی از مستاجران وام ودیعه مسکن گرفتند
با پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان؛

نیمی از مستاجران وام ودیعه مسکن گرفتند

تا پایان آذر ماه، نزدیک ۱۵۰ هزار نفر از مستاجران توانستند وام ودیعه مسکن دریافت کنند. بیش از ۲۲ هزار نفر دیگر نیز با پایان فرایند بررسی در سامانه کارا و تشکیل پرونده در بانک، در صف پرداخت قرار دارند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، از مجموع ۳۰۲ هزار و ۳۳۴ متقاضی دریافت وام ودیعه تاکنون ۱۴۸ هزار و ۲۱۵ نفر نزدیک به ۵۰ درصد توانسته‌اند این تسهیلات را دریافت کنند.

اعتبار پرداخت شده برای وام متقاضیان تا کنون بیش از ۳ هزار و ۶۰ میلیارد تومان بوده است. افزون بر این بیش از ۲۲ هزار پرونده نیز در حال پایان بررسی در شعب بانکی و در صف پردخت قرار دارند. ارزش وام مربوط به این پرونده‌ها نیز بیش از ۵۰۱ میلیارد تومان است که به زودی پرداخت خواهد شد.

به طور کلی ارزش کل پرونده‌های متقاضیان برای وام ودیعه مسکن بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به شتاب‌گیری فرایند پرداخت این وام در شبکه بانکی کشور، به زودی همه متقاضیان مشمول، وام را دریافت خواهند کرد.

مبلغ وام برای کلانشهر تهران ۵۰ میلیون، کلانشهرهای دیگر ۳۰ میلیون و برای دیگر شهرستان‌ها ۱۵ میلیون تومان با سود ۱۳ درصد در نظر گرفته شده است.

از مجموع ۶۰۰ هزار مستاجری که در بررسی‌های اولیه مشمول دریافت این وام می‌شدند، بیش از ۵۰ درصد متقاضی دریافت وام شدند.

کد خبر: ۶۲٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha