۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
سرگردانی اهالی گناوه برای تامین روغن؛ کمبودها جبران شود
گزارش بازار؛

سرگردانی اهالی گناوه برای تامین روغن؛ کمبودها جبران شود

بوشهر- در حالی که مسئولان استان بوشهر وعده تامین روغن مورد نیاز مردم و رفع کمبودهای این کالای اساسی را داده بودند، این روزها روغن در شهر گناوه کم‌یاب شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: در حالی که مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از تامین روغن مورد نیاز مردم و رفع کمبودها خبر داده بودند، این روزها در برخی از نقاط استان بوشهر کمبود روغن برای مردم مشکل‌ساز شده است.

در گناوه مردم برای تامین روغن مورد نیاز خود با مشکلات زیادی روبرو هستند و بسیاری از فروشگاه‌ها یا روغن ندارند و یا اینکه سهمیه بسیار کمی دریافت می‌کنند و قادر به پاسخگویی به همه مشتریان خود نیستند.

روغن به عنوان یکی از نیازهای اساسی خانوارها محسوب می‌شود و در پخت همه غذاها کاربرد دارد و نبود روغن روند زندگی و تغذیه خانواده‌ها و همچنین کسب‌وکارهای مربوط به مواد غذایی را با مشکل روبرو ساخته است.

روغن کمیاب است
یکی از اهالی گناوه به خبرنگار بازار گفت: چند ماهی است که برای تامین روغن مورد نیاز خودمان مشکلات زیادی را داریم و در اغلب مراجعات به فروشگاه‌ها، نمی‌توانیم روغن مورد نیاز را تامین کنیم.

گاها ناچار می‌شویم روغن را با قیمت خیلی بالاتری نسبت به قیمت روی آن بخریم که این موضوع خرید دیگر اقلام مورد نیاز را برای ما سخت‌تر می‌کند

محمد خدری اضافه کرد: گاها ناچار می‌شویم روغن را با قیمت خیلی بالاتری نسبت به قیمت روی آن بخریم که این موضوع خرید دیگر اقلام مورد نیاز را برای ما سخت‌تر می‌کند و مجبوریم از برخی موارد صرف نظر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید شرایط لازم را برای تامین روغن در سطح بازار فراهم کنند، ادامه داد: از فروشگاه‌ها نیز انتظار داریم که در این شرایط انصاف را رعایت کنند و از گران‌فروشی دست بردارند.

یکی دیگر از شهروندان گناوه‌ای به خبرنگار بازار گفت: امروز یک بطری روغن را از یک فروشگاه خریدم ولی مجبور شدم که یک تن ماهی هم همراه آن بردارم چون روغن را به تنهایی نمی‌فروخت.

وی ادامه داد: وقتی از فروشده روغن خواستم گفت نداریم ولی با اصرار من گفت که اگر روغن می‌خواهید باید یک قوطی تن ماهی و یا یک رب یک کیلویی بخرید و من هم یک کنسرو برداشتم تا بتوانم روغنی که نیاز اصلی بود را بخرم.

شهروندان متعددی در گناوه از روند توزیع روغن در این شهرستان ابراز نارضایتی کرده‌اند و انتظار دارند که مسئولان برای رفع مشکل آنها تلاش ویژه و جدی داشته باشند.

روغن کمی به ما می‌رسد
فروشنده یکی از مغازه‌های مواد غذایی گناوه به خبرنگار بازار گفت: ما همه ظرفیت‌ها را برای تامین نیازهای مردم به کار گرفته‌ایم و امیدواریم که بتوانیم روغن که از مایحتاج اساسی و روزانه مردم است به وفور تامین شود.

شرکت‌های پخش قادر به تامین همه نیازهای ما نیستند و با توجه به کمبود روغن، روغن را به صورت سهمیه‌ای پخش می‌کنند و مشکلاتی برای ما در تامین نیاز مشتریان به وجود می‌آید

وی اضافه کرد: متاسفانه شرکت‌های پخش قادر به تامین همه نیازهای ما نیستند و با توجه به کمبود روغن، روغن را به صورت سهمیه‌ای پخش می‌کنند و مشکلاتی برای ما در تامین نیاز مشتریان بوجود می‌آید.

وی در مورد اینکه برخی از فروشگاه‌ها روغن را در ازای خرید دیگر اقلام به مشتریان می‌دهند نیز بیان کرد: متاسفانه شرکت‌های پخش همین روال را دارند و روغن را در صورتی به فروشگاه‌ها می‌دهند که دیگر اقلام مثل رب، چای، تن ماهی و... را از آنها خرید کنند.

این فروشنده ادامه داد: در این شرایط که کالایی مانند تن ماهی فروش چندانی ندارد ولی فروشگاه آن را همراه روغن خریده است، مجبور است همراه با روغن این اجناس را نیز به مشتریان خود بفروشد.

انتظار مردم از مسئولان خصوصا مسئولان صنعت، معدن و تجارت این است که علاوه بر تلاش برای تامین نیازهای مردم به روغن، نظارت بیشتری بر شرکت‌های پخش و همچنین فروشگاه‌ها داشته باشند تا این تخلفات صورت نگیرد.

تلاش برای تامین روغن
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کمبود روغن تنها مختص شهرستان گناوه نیست و یک مشکل کشوری است که امیدواریم به زودی رفع شود.

طی روزهای اخیر حدود ۷.۵ تن روغن در سطح شهرستان گناوه توزیع شده است

محمدحسین داریونی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش سهمیه روغن شهرستان گناوه و تامین نیازهای مردم افزود: طی روزهای اخیر حدود ۷.۵ تن روغن در سطح شهرستان گناوه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه روغن با قیمت مصوب در فروشگاه‌های بزرگ به صورت عمده و چند فروشگاه به صورت خرده توزیع شده است، اضافه کرد: رستوران‌ها، قنادی‌ها و نان فانتزی‌ها نیز سهمیه جداگانه‌ای دریافت کرده‌اند.

انتظار مردم گناوه تامین روغن مناسب و ارائه آن با قیمت روی قوطی است که امیدواریند با نظارت مسئئولان شاهد تحقق این موضوع باشند.

کد خبر: ۶۲٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha