۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
حمل ۲ میلیون تن نهاده دامی به واحدهای تولیدی دام و طیور
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور خبر داد

حمل ۲ میلیون تن نهاده دامی به واحدهای تولیدی دام و طیور

طلایی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از حمل دو میلیون تن نهاده دامی به واحدهای تولیدی دام و طیور خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا طلایی افزود: در حال حاضر شرایط مناسبی در تامین نهاده‌ها داریم و باتوجه به ارزهایی که از شهریورماه تخصیص یافته، امروز بیش از دو میلیون تن نهاده، خریداری شده و در حال حمل به استان است.
 
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت:نیاز کشور برای تکمیل ذخایر و توزیع نهاده‌ها دو میلیون تن بوده است که این میزان تامین شده و اگر روند تخصیص ارز به همین شکل ادامه یابد تا پایان سال هیچ مشکلی در تامین نهاده‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در همه بنادر کشور، کشتی‌های شرکت پشتیبانی امور دام در حال تخلیه نهاده‌ها هستند و بدون شک این حجم تامین نهاده در کاهش قیمت تمام شده واحدهای تولیدی دام و طیور تاثیر بسزا دارد.

قیمت مرغ در بازار متعادل است
شرکت پشتیبانی امور دام از اول آذرماه، دخالت در بازار مرغ را آغاز کرد و با توزیع گسترده مرغ منجمد و گرم، در حال حاضر قیمت مرغ در بازار به تعادل رسیده است.
 
طلایی افزود: هیچ مشکلی در تامین نهاده‌ها برای مرغ داری‌ها وجود ندارد و در آبان و آذر صددرصد نهاده‌های این واحدهای تولیدی تامین شده و اگر واحدی هم در تامین نهاده مشکلی دارد با مراجعه به سازمان‌های استانی می‌تواند نهاده موردنیاز را دریافت کند.

افزایش قیمت تخم مرغ، حاصل دلال بازی است
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: افزایش قیمت تخم مرغ در بازار، ناشی از دلال بازی است که باید با نظارت وزارت صمت جلوی آن گرفته شود.
 
طلایی افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در تولید تخم مرغ وجود ندارد و حتی تولید بیش از نیاز کشور است، ذخایر خوبی هم برای این محصول وجود دارد و به هر میزان که نیاز باشد از واحدها تامین و در اختیار فروشندگان می‌گذارند.
 
وی ادامه داد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار، توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب آغاز شده و حتی به خرده فروشی‌هایی که مورد تایید مدیریت صنعت استان باشند تخم مرغ با قیمت مصوب تخصیص می‌یابد.
 
طلایی گفت: با شکل فعلی تامین نهاده‌ها برای واحدهای تولیدی، امیدواریم قیمت مرغ و تخم مرغ تا پایان سال به ثبات برسد.

کد خبر: ۶۲٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha