۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
صادرات محصولات کشاورزی فارس به عراق در اولویت است
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف:

صادرات محصولات کشاورزی فارس به عراق در اولویت است

شیراز- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف گفت: با توجه به سابقه فارس در بخش کشاورزی باید در بحث صادرات به عراق محصولات کشاورزی را در اولویت قرار داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، حمید مکارم در نشست میز تخصصی عراق که با حضور رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگان دستگاه های دولتی استان فارس به صورت وبینار برگزار شد، با بیان ویژگی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عراق و استان فارس، بیان کرد: کشاورزی یکی از مباحث مشترک و مورد نظر ما برای گسترش تبادلات تجاری با استان فارس است که ما در اطلاعات به روز و کاملی از ابعاد مختلف حوزه کشاورزی عراق تهیه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به سابقه فارس در تولید محصولات با کیفیت کشاورزی، پیش بینی می کنیم در حوزه صادرات محصولات کشاورزی فارس به عراق در سطح بالاتری از محصولات کشاورزی و دامداری بتوانیم مبادلات را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: آمادگی داریم تیم از تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران عراق و شهر نجف را برای بازدید از ظرفیت های کشاورزی و دامداری و تجهیزات کشاورزی به استان فارس اعزام کنیم که منتج به انعقاد قراردادهای خوبی شود.

مکارم با تاکید بر اینکه تجارت با عراق از راه دور امکان پذیر نیست، ادامه داد: با توجه به مزیت های استانی می توانیم تیم های مناسبی از بازرگانان و سرمایه گذاران عراقی را ساماندهی و به استان فارس معرفی کنیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اضافه کرد: تاکید ما در توسعه مناسبات اقتصادی دو منطقه بر همکاری های دو جانبه است که باید در این زمینه برنامه های دقیق و منظمی با همکاری دو طرف تدوین شود.

مکارم با بیان اینکه ما در کنسولگری خدمات وکیل و مشاوره حقوقی ارائه می دهیم، اضافه کرد: تبلیغات یکی از ارکان مهم در ارتباط بین کشورهاست و بدون توجه به تبلیغات نمی توان انتظار داشت مردم کشورهای دیگر ا ظرفیت های ما مطلع باشند.

کد خبر: ۶۲٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha