۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
توافق سنای آمریکا با بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری

توافق سنای آمریکا با بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری

رهبران سنای آمریکا در خصوص طرح کمک‌های اضطراری تقریبا ۹۰۰ میلیارد دلاری برای آمریکایی‌های نیازمند در بحبوحه همه گیری کرونا به توافق رسیدند.

به گزارش بازار، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای نوشت: رهبران سنا اواخر بعد از ظهر یکشنبه از توافق هر دو حزب درباره بسته کمک اقتصادی تقریباً ۹۰۰ میلیارد دلاری خبر دادند که برای کمک اضطراری به یک اقتصاد متزلزل و کشوری که گرفتار موارد رو به افزایش ابتلا به کرونا است، ارائه می‌شود.

در این مقاله آمده است که پس از ماه‌ها ادامه این مذاکره‌ها و ظاهرا بن بست حزبی غیرقابل حل، میچ مک کانل، سناتور جمهوری خواه از ایالت کنتاکی و رهبر اکثریت سنا و چارلز شومر سناتور دموکرات از ایالت نیویورک و رهبر اقلیت سنا با حضور در صحن سنا گفتند که این توافق نهایی شده است و می‌تواند به سرعت تصویب شود.

انتظار می‌رود این بسته محرک اقتصادی که در دست تصویب است، صدها میلیارد دلار به آمریکایی‌های بیکار، مشاغل مشکل دار و سایر نیازمندی‌های مهم اقتصادی که با گسترش این بیماری همه گیر در کشور افزایش یافته است، کمک کند.

مک کانل گفت با مشورت با کمیته‌های ما، چهار رهبر سنا و مجلس نمایندگان توافقی را نهایی کردند. این بسته مهم دیگری برای نجات مردم آمریکا خواهد بود. در حالی که شهروندان ما در این تعطیلات به مبارزه با این بیماری همه گیر کرونا ادامه می‌دهند، آن‌ها به تنهایی جنگ نخواهند کرد.

سپس شومر سخنرانی کرد و این بسته کمک را ناکافی خواند، اما آن را به عنوان اقدامی مهم برای تقویت رئیس جمهور جدید، و فرصت مناسبی برای وی در مسیرش برای اصلاح اقتصاد بیمار ما  اعلام کرد.

مجلس نمایندگان و سنا یکشنبه شب تمدید یک روزه بودجه دولت را تصویب کردند تا نوشتن متن نهایی طرح این بسته امدادی نهایی شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌نویس بودجه موقت کشور را به منظور پیشگیری از تعطیلی دولت امضا کرد.

این قانون شامل چک‌های کمکی برای میلیون‌ها آمریکایی تا سقف ۶۰۰ دلار برای هر نفر است. مبلغ این چک برای افرادی که بیش از ۷۵۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹ درآمد داشته اند، کاهش می‌یابد و برای کسانی که بیش از ۹۹، ۰۰۰ دلار درآمد دارند به طور کلی از بین می‌رود. چک‌های کمکی برای هر بزرگسال و کودک ۶۰۰ دلار فراهم می‌کند، به این معنی که یک خانواده چهار نفره تا ۲۴۰۰ دلار دریافت می‌کند.

کنگره همچنین مزایای بیکاری فدرال تا ۳۰۰ دلار در هفته را تمدید می‌کند که ممکن است از ۲۷ دسامبر آغاز شود.

انتظار می‌رود معیارهای پرداخت چک‌های محرک اقتصادی منعکس کننده همان معیارهای دور اول پرداخت‌های کمکی باشد که وزارت خزانه داری در اوایل سال جاری ارسال کرده بود.

افراد مطلع از این مذاکرات گفتند، علی رغم فشار دموکرات‌های کنگره، افراد بزرگسال وابسته به خانواده واجد شرایط دریافت این کمک‌ها نیستند.

این توافق همچنین پرداخت هزینه‌های کمکی را برای خانواده‌هایی که یکی از والدین آن‌ها شهروند آمریکا نیستند شامل می‌شود، اما مهاجران فاقد مدارک را مشمول نمی‌شود.

کد خبر: ۶۲٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha