۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
در شب یلدا، دمای ۲۰ استان به زیر صفر رسید
کارشناس سازمان هواشناسی:

در شب یلدا، دمای ۲۰ استان به زیر صفر رسید

ضرابی، کارشناس هواشناسی گفت: در شب یلدا دمای هوای ۲۰ مرکز استان زیر صفر شد و اردبیل با ۱۱ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان بود.

به گزارش بازار، ضرابی افزود: دمای شهر کوهرنگ چهارمحال و بختیاری به دمای ۲۱ درجه زیر صفر رسید.

وی گفت: در شب یلدا دمای تهران دو و نیم درجه سانتی گراد بود.

ضرابی افزود: پیش بینی می‌کنیم تا سه روز آینده تغییرات دمایی چندانی نداشته باشیم و جو آرامی در اکثر شهرهای کشورمان حکمفرما خواهد بود و همین موضوع شرایط را برای افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچون تهران، کرج، اصفهان و اراک مهیا خواهد کرد. وی گفت: آب‌های خلیج فارس در بخش‌های مرکزی و شرقی امروز و فردا متلاطم خواهد بود و مناسب برای تردد شناورهای سبک نیست.

این کارشناس هواشناسی افزود: سامانه بارشی جدید در روز چهارشنبه از سمت شمال غربی و غرب وارد کشورمان خواهد شد و استان‌های غربی و نوار غربی کشور را به تدریج دربرمی گیرد و به دامنه‌های جنوبی البرز می‌رسد.

ضرابی گفت: برای روز پنجشنبه نیمه غربی کشور از برف و باران بهره‌مند خواهد شد و در مناطق جنوبی خوزستان و بوشهر هم انتظار رعد و برق و رگبار را خواهیم داشت.

وی افزود: شدت بارش‌های روز پنجشنبه از آن چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان و مناطق غربی استان فارس و بخش‌هایی از بوشهر خواهد بود و در نیمه شمالی کشور هم شدت بارش‌ها نصیب آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، قزوین، البرز و تهران خواهد شد.

کد خبر: ۶۲٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha