۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
آمارهای غیرواقعی وزارت راه درباره قیمت مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

آمارهای غیرواقعی وزارت راه درباره قیمت مسکن

سرگزی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: من به مسئولان وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد می کنم که برای کسب اطلاعات دقیق از وضعیت قیمت مسکن در تهران، به بنگاه های املاک سر بزنند، زیرا وضعیت واقعی بازار با آمارهای اعلامی فاصله زیادی دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی، با انتقاد از آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن در پایتخت، گفت: وزارتخانه میانگین قیمت هر متر مسکن در تهران را حدود ۱۹ میلیون تومان اعلام کرده، البته وزارتخانه مناطق ۱، ۲، ۳ و ۶ تهران را از فرمول تعیین قیمت خارج کرده است، حال این سوال مطرح می شود که با چنین فرمولی می‌توان قیمت واقعی مسکن در شهری مانند تهران را استخراج کرد.

مسئولان وزارت راه برای کسب اطلاعات دقیق از وضعیت قیمت مسکن، به بنگاه های املاک سر بزنند
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به مسئولان وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد می کنم که برای کسب اطلاعات دقیق از وضعیت قیمت مسکن در تهران، به بنگاه های املاک سر بزنند، زیرا وضعیت واقعی بازار با آمارهای اعلامی فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: اصلا ما قبول می کنیم که قیمت مسکن در تهران، هر متر مکعب ۱۹ میلیون تومان است، حال وزارتخانه باید توضیح دهد که تا کنون چه اقداماتی برای مدیریت بازار و کاهش قیمت ها کرده است.

دولت اقدام قابل قبولی در عرصه ساماندهی بازار و تولید مسکن نکرده است
سرگزی گفت: متأسفانه دولت اقدام قابل قبولی در عرصه ساماندهی بازار و تولید مسکن نکرده است و این مسئله موجب شد که مجلس به این مسئله ورود کرده و اقدام به تدوین طرح اخذ مالیات از خانه های خالی و طرح جهش تولید و تأمین مسکن کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: با وجود ریل گذاری مجلس در حوزه مسکن، هنوز مشخص نیست که دولت چه برنامه ای برای اجرای این قوانین دارد، در شرایط کنونی شاهدیم که مسئله اخذ مالیات از خانه های خالی میان دستگاه های مربوطه پاسکاری می شود.

اراده جدی در عرصه کنترل قیمت مسکن در دولت وجود ندارد
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر می رسد که اراده جدی در عرصه کنترل قیمت مسکن در دولت وجود ندارد و مسئولان تنها با ارائه آمارهای غیرواقعی به دنبال پنهان کردن عملکرد ضعیفشان هستند.

کد خبر: ۶۲٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha