۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
کسب بالاترین سود وظیفه بازارگردانان بورسی است
کارشناس بازار سرمایه:

کسب بالاترین سود وظیفه بازارگردانان بورسی است

آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازارگردانان باید کمترین ریسک را پذیرفته و بالاترین سود را کسب نمایند.

به گزارش بازار، آقابزرگی، با اشاره به تلاش برخی بازار گردان‌ها برای تامین منفعت برخی سهام داران گفت: نقش نهادهای مالی بازار گردان با دقتی کامل صورت می‌گیرد و این نهادهای مالی در نقاط مشخص دستورات فروش دارند.

وی افزود: این بازارگردان‌ها به منظور افزایش ضریب نقد شوندگی و حجم معاملات، در نقاطی از بازار که بدلیل هیجانی شدن، بیش واکنش صورت می‌گیرد، ایفای نقش می‌نمایند.

آقابزرگی تصریح کرد: بازار گردان بدلیل نظارت‌های کامل کمترین خطا را دارند و موجب استفاده نا صحیح از ابزار و ادوات بورس را فراهم نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازارگردانان باید کمترین ریسک را پذیرفته و بالاترین سود را کسب نمایند.

آقابزرگی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه میان بازارگردان و بازار ساز تفاوت بسیاری وجود دارد، افزود: بازار سازها متولی امر شرکتی خاص هستند که قیمت سهام را به سمت ارزش ذاتی سوق می‌دهد و بازار گردان بر مبنای چارچوب بورس، رسالت و وظیفه خود را تحت عنوان تعداد سهام خریداری شده و به فروش رسیده انجام می‌دهند.

وی با اعلام اینکه گاه انتظارات بیجایی از بازارگردان‌ها ایجاد می‌شود، ادامه داد: بازارگردان وظیفه دارد سهام را نقد شونده کند اما نمی‌توان انتظار داشت در شرایط خاص سیاسی یا اقتصادی که بازار هیجانی می‌شود، به بازارگردان تکلیف کرد که سهام را بخرد.

آقابزرگی بار دیگر تاکید کرد که نمی‌توان انتظار داشت با ادبیاتی غیر تجربی، خواسته‌هایی از بورس داشته باشیم که مغایر با شأن سرمایه گذاری است، گفت: افرادی که برای اولین بار کد بورسی می‌گیرند، دنبال پرداخت زیان از سوی بازارگردانان هستند درحالی که افراد غیر حرفه‌ای باید از طریق مجاری قانونی عمل کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، اعلام کرد: یکی از تکنیک‌های بورس اینست که بدون دستکاری در قیمت‌ها، دست به خرید و فروش بزنیم و نباید از بازار گردان یا بازار ساز انتظار خرید سهام را بالاتر از ارزش واقعی آن داشت.

آقابزرگی ادامه داد: یک فرد متعهد در کنار بازار گردانان تعهد ایجاد می‌کنند اما وقتی بازار بیش از حد هیجانی می‌شود، نمی‌توان انتظار داشت بازارگردان کل فضای بورس را تغییر دهد.

کد خبر: ۶۲٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 0
      جک نگو، قیمت پایین بخره بالا بفروشد و این چرخه ادامه یابد، نوسانگیر