۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
احتمال رد شدن بودجه ۱۴۰۰/ کسری ۳۰۰ هزار میلیاردی در سال آینده
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد

احتمال رد شدن بودجه ۱۴۰۰/ کسری ۳۰۰ هزار میلیاردی در سال آینده

شیراز- عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گقت: بودجه ۱۴۰۰ تامین کننده نیازهای اصلی و اساسی مردم نیست و احتمال دارد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد و از دولت درخواست کنیم که لایحه بودجه جامع و واقعی تری را ارائه کند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی مجمع نمایندگان فارس، ابراهیم عزیزی در تشریح اشکالات بودجه ۱۴۰۰ گفت: ایراد نخست بودجه این است که تکیه قابل توجهی به نفت دارد در حالی که قرار بود در برنامه ششم توسعه تکیه به نفت در بودجه سالانه به حداقل برسد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس اضافه کرد: دولت در بودجه سال آینده فروش روزانه  ۲میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت در روز را پیش بینی کرده که با این حساب بیش از ۳۰۰هزار میلیارد کسری بودجه خواهیم داشت.

عزیزی افزود: این بودجه تورم زا است و نمی‌تواند منطبق بر نیازهای واقعی کشور باشد چراکه متاسفانه فاقد یک نگاه هوشمندانه به سایر منابع درآمدی است و فراتر مالیاتی در آن بسیار دیده می‌شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ تکیه بر منابع پایدار انجام نشده و بررسی همه جانبه آن نشان میدهد بودجه‌ای که بتواند در شرایط تحریم جهت رفع نیازهای اقتصادی و معیشتی مردم موثر واقع شود، نیست.

او همچنین گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از بودجه نیز بر فروش اموال و دارایی‌های دولت پیش بینی شده که احتمال تحقق نیافتن آن وجود دارد و وقتی منابع و مصارف را کنار هم می‌گذاریم، هم خوانی نداشته و نشان می‌دهد عملیاتی برنامه ریزی نشده است.

عزیزی افزود: به همین دلایل احتمال می‌دهیم که لایحه بودجه دولت نتواند همه اهداف را در سال ۱۴۰۰محقق کند لذا باید در مجلس به آن یک نگاه جامع شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه بودجه پیشنهادی دولت احتمال دارد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد، بیان کرد: با این حال در تلاش هستیم تا دولت را متقاعد کنیم یک بودجه جامع تر، کامل تر و واقعی تر را ارائه دهد تا در این مدت باقی مانده با همکاری مجلس مشکلات را به حداقل برسانیم.

کد خبر: ۶۱٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha