۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
تلاش کنگره آمریکا برای نجات دولت فدرال از تعطیلی

تلاش کنگره آمریکا برای نجات دولت فدرال از تعطیلی

همزمان با افزایش آمار جان باختگان کرونا در آمریکا، سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات کنگره امیدوارند با تصویب لایحه ویژه مقابله با کرونا از تعطیلی دولت فدرال جلوگیری کنند.

به گزارش بازار، نمایندگان کنگره آمریکا از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به توافقی دست یافتند که راه را برای تصویب بسته کمک مالی به منظور جبران آسیب‌های شیوع کرونا هموار می‌سازد.

این طرح به منزله حلقه نجات بزرگی در میان شیوع ویروس کرونا در آمریکا محسوب می‌شود، کشوری که این بیماری در آن تاکنون جان بیش از ۳۲۳ هزار نفر را گرفته است.

با توجه به حل و فصل بسیاری از مسائل مورد اختلاف نظر نمایندگان کنگره آمریکا در خصوص لایحه کمک ۹۰۰ میلیارد دلاری انتظار می‌رود به زودی این لایحه در کنگره به تصویب برسد. همچنین استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا قرار است به صورت تلفنی در جلسه توجیهی با سناتورهای جمهوری خواه شرکت کند. نمایندگان کنگره امیدوارند که توافق نهایی در خصوص لایحه کمکی کرونا روز یکشنبه نهایی شود.

پیشتر اعلام شد در صورتی که نمایندگان کنگره آمریکا در خصوص بسته کمکی به توافق نرسند، بخشی از دولت آمریکا ظرف ۲۴ ساعت آینده تعطیل می‌شود. بنا به گزارش سی ان ان حجم این بسته کمکی ۹۰۰ میلیارد دلار است و هزینه لازم برای توزیع واکسن، هزینه مدارس، مزایای بیکاری ۳۰۰ دلاری در هفته، وام‌های ۳۳۰ میلیارد دلاری برای کسب و کارهای کوچک و همچنین دور جدید محرک‌های اقتصادی را شامل می‌شود.

دونالد ترامپ، اما روز جمعه یک مصوبه کنگره برای تمدید دو روزه تامین بودجه فدرال را امضا کرد تا مانع تعطیلی دولت آمریکا براساس مهلت از پیش تعیین شده از سوی کنگره شود و به طور موقت تامین بودجه دولت را تا ۴۸ ساعت دیگر میسر کرد.

آمریکا با بیش از ۱۸ میلیون و ۷۸ هزار و ۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا و دست کم ۳۲۳ هزار و ۴۰۴ مورد مرگ ناشی از این بیماری مرگبارترین تجربه را در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا در میان کشورهای دنیا دارد. شیوع کرونا در آمریکا بحرانی خارج از کنترل را در این کشور باعث شده است.

کد خبر: ۶۱٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha