۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
صادرات کالاها و محصولات تولیدی استان همدان ۱۸ درصد افزایش یافت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:

صادرات کالاها و محصولات تولیدی استان همدان ۱۸ درصد افزایش یافت

همدان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از افزایش ۱۸ درصدی ارزش صادرات کالاها و محصولات تولیدی استان همدان در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان همدان؛ حمیدرضا متین از افزایش ۱۸ درصدی ارزش صادرات کالاها و محصولات تولیدی استان همدان در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در این مدت ۳۳۹ هزار و ۱۵۶ تن کالا به ارزش ۸۹ میلیون و ۱۲۴ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.

وی ارزش محصولات صادراتی استان همدان در هشت ماه نخست سال گذشته را ۷۵ میلیون و ۴۹۷ دلار اعلام کرد و افزود: کالاهای صادراتی شامل انواع محصولات صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی، معدنی و صنایع دستی بوده که از طریق گمرک استان همدان به ۳۶ کشور در نقاط مختلف جهان ارسال شده است.

متین با بیان اینکه مواد پتروشیمی و شیمیایی سهم ۵۵ درصدی در صادرات استان همدان دارند، گفت: صادرات این محصولات تولیدی در مجموع ۴۹ میلیون و ۴۸۲ هزار دلار برای استان و کشور ارزآوری داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: صادرات ۷۲ قلم تولیدات صنعتی و خوراکی استان همدان نیز در این مدت ۱۸ میلیون و ۱۷۵ هزار دلار ارزش داشته که موتور کولرآبی، شیر خشک صنعتی، کلینگر خاکستری، سیمان سفید و رب گوجه فرنگی به ترتیب بیشترین و مهمترین محصولات این گروه محسوب می‌شود.

کد خبر: ۶۱٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha