۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

تولید ۵ میلیون نهال در اصفهان/ بحران آب جدی است

اصفهان- رئیسی زاده، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سالانه پنج میلیون نهال در نهالستان‌های استان اصفهان تولید می‌شود.

احمدرضا رئیسی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تولید نهال‌های مثمر و استاندارد و منطبق با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه همواره در دستور کار جهاد کشاورزی استان اصفهان بوده است، اظهار داشت: در این راستا راه‌اندازی نهالستان‌ها را در دستور کار قرار داده و تاکنون ۳۰ مرکز در این زمینه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سالانه پنج میلیون اصله نهال در نهالستان‌های اصفهان کشت می‌شود، ادامه داد: همه این نهال‌ها شناسه‌دار و عمده آنها گل محمدی است.

تولید ۳۰۰ هزار اصله نهال دانه‌دار و هسته‌دار در اصفهان
مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به تولید ۳۰۰ هزار اصله نهال انوال درختان هسته دار و دانه‌دار در استان اصفهان ابراز داشت: این درختان حاصل ۱.۵ میلیون پیوندک گواهی شده در باغ مادری استان اصفهان است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه بالا بردن کیفیت نهال و استانداردسازی آن امری ضروری است، تصریح کرد: برای این امر در سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار چشمه پیوندک گواهی شده از ۳۰ رقم برتر تجاری در بین نهالستان‌های استان توزیع شده است.

توزیع ۱۰۰ هزار پایه رویشی در اصفهان
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار پایه رویشی گواهی شده تا پایان سال جاری بین نهالستان‌های استان توزیع می‌شود، ادامه داد: در سال جاری سرد شدن حدود یک درجه‌ای هوا یکی از چالش‌هایی است که کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند.

وی بحران آب را از دیگر چالش‌های جدی باغبانی در اصفهان اعلام کرد و گفت: این شرایط باعث می‌شود گونه‌های زیادی را در استان اصفهان نتوانیم کشت کنیم.

کد خبر: ۶۱٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha