۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
مبلغ پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۰ برای گازرسانی به روستاها کافی نیست
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

مبلغ پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۰ برای گازرسانی به روستاها کافی نیست

بیگی نژاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ۱۵ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای گازرسانی به روستاها کافی نیست، گفت: گازرسانی به تمام مناطق روستایی حداقل دو الی سه سال دیگر طول خواهد کشید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، از آنجا که وزارت نفت باید مطابق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از محلی سهم ۱۴ و نیم درصد تا میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام پروژه‌های نیمه تمام گازرسانی به روستاها، تداوم گازرسانی به اولویت گازرسانی به شهرها و روستاها استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان، خوربیابانک، اقدامات لازم را به عمل آورد، هادی بیگی‌نژاد درخصوص اینکه این میزان بودجه پیش بینی شده برای گازرسانی به مناطق مذکور کفایت می‌کند یا خیر؟ و ضرورت تخصیص کامل آن توضیحاتی ارائه داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بررسی‌های که شخصا انجام داده و پرس و جو از سازمان برنامه و بودجه رقم در  نظر گرفته شده برای گازرسانی به روستاها کافی نیست و برای گازرسانی به مناطق ذکر شده چند هزار میلیارد بودجه نیاز است لذا میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده برای تحقق این مهم کفایت نمی‌کند و گازرسانی به تمام مناطق در سال ۱۴۰۰ محقق نمی‌شود و حداقل دو الی سه سال دیگر طول خواهد کشید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه لایحه بودجه در مجلس با تغییرات بسیاری رو به رو خواهد شد و به قولی جراحی‌های در آن انجام می‌شود اما بعید می‌دانم بودجه بخش گازرسانی به روستاها تغییر کند.

کد خبر: ۶۱٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha