۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
 تاکنون کمتر از ۵ میلیون خانوار مشمول آب و برق رایگان شده‌اند
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر:

تاکنون کمتر از ۵ میلیون خانوار مشمول آب و برق رایگان شده‌اند

صالحی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر اظهار کرد: تقریبا پنج میلیون قبض برق امید صادر شده است و عمده مردمی که مشمول برق امید شدند خانواده‌هایی هستند که در شهرهای کوچک و در روستاها هستند.

به گزارش بازار، ابوذر صالحی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر در خصوص طرح برق مجانی یا برق امید توضیح داد و گفت: مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف دسته بندی می‌شوند. ما در کشور ۳۰ میلیون خانواده مشترک برق داریم. اگر الگوی مصرف مشترکان در حد الگوی کم مصرفی باشد، مشمول تخفیف صد در صدی هستند.

وی متذکر شد: البته تصور این است که برق، برق رایگان است ولی اینطور نیست چون برق هزینه دارد اما ما تخفیف صد در صدی می‌دهیم از بابت قدردانی از مشترکی که آلودگی کمتری برای محیط زیست ایجاد می‌کند و به اندازه یک خانواده‌ای که نیاز دارد، برق مصرف می‌کند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر با اشاره به الگوی مصرف برای مجانی شدن برق عنوان کرد: در شهرهای مختلف و در فصول مختلف الگوهای مختلف وجود دارد. مشخصا در شهرهای معتدل مثل تهران، اصفهان و شیراز الگوی مصرفی در ماه‌های گرم ۱۰۰ کیلو وات و در ماه‌های سرد که مصرف برق کمتر است ۸۰ کیلو وات می‌باشد.

وی افزود: اگر خانواده‌ای را تصور کنیم که مصرفش محدود است و خیلی در مصرف درست دقت می‌کند، حتما مشمول برق امید می‌شود. الان تقریبا ۵ میلیون قبض برق امید صادر شده است و عمده مردمی که مشمول برق امید شدند خانواده‌هایی هستند که در شهره‌ای کوچک و در روستاها هستند. اگر یک خانواده‌ای یک یخچال، یک تلویزیون و یک روشنایی متعارف داشته باشد، حتما مشمول برق امید می‌شود.

صالحی با بیان اینکه مردم می‌توانند برای دریافت الگوی صحیح مصرف به سایت برق امید مراجعه کنند، گفت: جداول مصرف در این سایت موجود است و بیان شده که در چه شهری چه میزان الگوی کم مصرفی باید داشته باشند.

وی متذکر شد: در قبض‌های دیجیتال جدیدی که در سامانه برق ایران در گوشی همراه در دسترس است یا همه سامانه‌های پرداختی مختلفی که مردم می‌تواند قبض خود را الکترونیکی پرداخت کنند این قبض تحلیل جدید که مطابق با الگوهای کشورهای پیشرو است در اختیار مردم قرار گرفته است. مردم با مشاهده نمودارها می‌توانند فاصله خودشان با الگوهای کم مصرفی و خوش مصرفی را ببینند. آنجا راهکارهایی را به مردم ارائه کردیم که خیلی راحت می‌تواند با انجام چند راهکار ساده حداقل قبض برق خودشان را تا ۳۰ درصد کاهش دهند و یا مشمول برق امید شوند. قبض‌های دیجیتال یا همان قبض‌های هزاره برای هر مشترک سفارشی تولید می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر با اظهار به اینکه اگر یک مشترکی الگوی کم مصرفی را رعایت کند قبض برقش حدودا ۱۰ هزار تومان خواهد آمد، عنوان کرد: البته در ایران انرژی بهای زیادی ندارد و خود این باعث می‌شود که مردم توجه کمتری کنند. از اول آبان ماه که برق امید را تصویب کردیم دیگر نیازی نیست که قبض برق بپردازد و از همه هزینه‌ها حتی هزینه مالیات و هزینه‌های بیمه‌ای صرف نظر کرده‌ایم.

کد خبر: ۶۱٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha