۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
بدهی ۳ هزار میلیاردی وزارت راه در حوزه راه‌های روستایی
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

بدهی ۳ هزار میلیاردی وزارت راه در حوزه راه‌های روستایی

شاوردیان، عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی در حوزه راه های روستایی حدود ۳ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، البته این میزان بدهی مربوطه به وزارتخانه فعلی نیست و در ادوار مختلف این میزان انباشت شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان، وضعیت راه های روستایی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه اعتبارات در نظر گرفته شده جوابگوی مشکلات و نواقص راه های روستایی نیست و این مسئله مشکلات بسیاری را برای روستاییان ایجاد کرده است.

توسعه راه های روستایی موجب تقویت اقتصاد روستا می شود
نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی، روستاها را قلب تپنده تولید کشور دانست و افزود: همواره چرخه تولید در روستاها شکل گرفته و تقویت می شود، حال اگر موانعی در این مسیر رخ دهد، چرخه تولید به خطر می افتد. از این رو توسعه راه های روستایی می تواند موجب تقویت اقتصاد روستا و در سطح کالا زمینه رشد اقتصادی کشور را به همراه داشته باشد.

بدهی ۳ هزار میلیارد تومانی وزارت راه در حوزه راه های روستایی
وی با اشاره به دیون سنواتی وزارت راه و شهرسازی در حوزه راه های روستایی اشاره کرد و گفت: وزارتخانه در حوزه راه های روستایی حدود ۳ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، البته این میزان بدهی مربوطه به وزارتخانه فعلی نیست و در ادوار مختلف این میزان انباشت شده است، البته وزارت راه به دنبال آن است که از طریق تهاتر این بدهی ها را تسویه کند.

شاوردیان ادامه داد: خوشبختانه مجلس یازدهم در مصوبه اخیر خود مقرر کرد که دولت اقدام به عرضه یک میلیون تن قیر رایگان کند، این مصوبه قطعا نقش به سزایی در توسعه راه های روستایی خواهد داشت، زیرا مهم ترین مولفه برای نوسازی و بازسازی راه ها، تأمین قیر است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من دولت باید در سال ۱۴۰۰، اعتبار قابل قبولی را برای توسعه راه های روستایی در نظر بگیرد تا کاستی های چند ساله در عرصه توسعه راه های روستایی تا حدودی کاهش یابد. از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی اهرم های زیادی مانند ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت در اختیار دارد که مشکلات راه‌های روستایی را به طور کامل برطرف کند ولی متاسفانه تحرک کافی برای حل مشکلات دیده نمی‌شود و مجلس مستمرا به دنبال به حرکت واداشتن بخش های دولتی برای رفع مشکلات است.

کد خبر: ۶۱٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha