۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
تمایل انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق تجاری

تمایل انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق تجاری

انگلیس اعلام کرده حاضر است اتحادیه اروپا را بدون توافق تجاری ترک کند و با وجود ضرب الاجل در مذاکرات تجاری پس از برگزیت، نظر این کشور همچنان پابرجاست.

به گزارش بازار، روز گذشته (شنبه) انگلیس تکرار کرد که ترجیح می دهد اتحادیه اروپا را بدون توافق تجاری ترک کند تا اینکه استقلال خود را به خطر بیاندازد، در حالی که هیچ خبری از بروکسل در مورد اینکه پیشرفت پس از گفتگوهای یک روز حساس وجود دارد یا نه، نیست.

کمتر از دو هفته قبل از خروج انگلیس از مدار اتحادیه اروپا، هر دو طرف از دیگری می خواهند برای دستیابی به موفقیت و حفاظت از تجارت تقریباً یک تریلیون دلاری از تعرفه ها و سهمیه ها اقدام کنند.

یک منبع دولتی انگلیس گفت: ما باید هر توافقی را درست و بر اساس احترام به رای مردم انگلیس انجام دهیم. متاسفانه، اتحادیه اروپا همچنان در تلاش است تا انعطاف پذیری مورد نیاز کشورهای عضو را به دست آورد و همچنان خواسته هایی را مغایر با استقلال ما ارائه دهد.

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه ژانویه، مذاکرات به طور عمده بر سر دو موضوع متوقف شده است - حقوق شیلات اتحادیه در آب های انگلیس و ایجاد زمینه بازی برد-برد با رعایت قوانین رقابت عادلانه برای هر دو طرف. زمان کمی باقی مانده است. هر دو طرف باید هرگونه توافقی را توسط مجلس خود تصویب کنند و با پایان مذاکرات، انتظار می رود که نتیجه گیری قبل از کریسمس صورت گیرد.

روز جمعه میشل بارنیه، مذاکره کننده اتحادیه اروپا درباره برگزیت گفت که فقط چند ساعت برای رسیدن به توافق تجاری پس از برگزیت باقی مانده است. وی مذاکرات را در مورد چگونگی مقابله به مثل اتحادیه اروپا بسیار دشوار عنوان کرد چنانچه انگلیس از استانداردهای تولید عقب بکشد تا برنده رقابت برای محصولات خود باشد، یا اگر انگلیس ماهی گیران اروپایی را از آب های با پتانسیل ماهی گیری خود در آینده جدا کند.

روز شنبه پارلمان اروپا درخواست خود را برای دستیابی به توافقی که حداکثر در آخر این هفته انجام شود، تکرار کرد تا به آن زمان دهد تا این توافق را به درستی تصویب کند. دیوید مک آلیستر، رئیس گروه برگزیت پارلمان، گفت که این گروه می تواند در ۲۹ دسامبر جلسه عمومی اضطراری برگزار کند اگر توافق دیرتر از آخر هفته انجام نشود. این امرمستلزم این است که حداکثر عصر روز یکشنبه متنی دریافت کنیم تا اقدامات آماده شده خود را آغاز کنیم.

مدتهاست اتحادیه اروپا گفته است که می خواهد با رای دادن به هر توافقی که توسط مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا و انگلیس منعقد شده است، از حق پارلمان در استفاده از نظارت دموکراتیک محافظت کند.

با این حال، اگر توافق دیرتر از آخر این هفته انجام شود، ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا می توانند به تنهایی آن را تایید کنند تا اجازه کاربرد موقت را بدهند، سناریویی که احتمالاً موجب ناراحتی قانونگذاران اروپایی می شود.

کد خبر: ۶۱٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha