۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کشت پاییزه گندم در سیستان وبلوچستان به بیش از ۵۳ هزار هکتار رسید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کشت پاییزه گندم در سیستان وبلوچستان به بیش از ۵۳ هزار هکتار رسید

زاهدان- نیکبخت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: تاکنون در سطح ۵۳ هزار و ۳۴۰ هکتار از زمین‌های زراعی این استان گندم کشت شده است.

محمد علی نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: کشت پاییزه در سیستان و بلوچستان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و به تدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو ادامه می‌یابد.

وی افزود: از همین رو کشاورزان سیستان و بلوچستان تاکنون  ۵۳ هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به زیر کشت پائیزه گندم برده‌اند و پیش بینی می شود که در سال زراعی جاری کشاورزان این استان ۱۳۰ هزار هکتار از زمین‌های خود را به کشت پاییزه اختصاص دهند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در استان محصول استراتژیک گندم است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده و با همکاری کشاورزان امسال ۶٧ هزار هکتار گندم در سطح استان کشت می شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای اولین بار در سیستان و بلوچستان دو هزار هکتار از اراضی با مشارکت کشاورزان و آستان قدس رضوی به زیر کشت دانه‌های روغنی رفته است.

کد خبر: ۶۱٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha