۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
نبود شفافیت در حوزه دلالان، عامل گرانی کالا
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران عنوان کرد

نبود شفافیت در حوزه دلالان، عامل گرانی کالا

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران نبود شفافیت در حوزه دلالان و واسطه ها را عامل گرانی کالا در بازار عنوان کرد.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی با تاکید بر اینکه در قانون به دلالی و شرایط آن به صورت شفاف اشاره شده است، افزود: نبود شفافیت سبب شده به دلالان با دید منفی نگریسته شود در حالی که وجود دلالان در بازار ضروری است.

وی اظهارداشت: اگر دلال با شفافیت، وظایف خود را به درستی انجام دهد نه تنها موجب گرانی و رکود بازر نمی شود بلکه به تامین کالا و رونق بازار کمک می کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران بر ضرورت شفافیت گرایی در حوزه دلالی و واسطه گری تاکید کرد و ادامه داد: در بخش نظارت بر بازار چند مجموعه دخیل هستند.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف یکی از مجموعه هایی است که بر بربازار نظارت می کند، گفت: اتحادیه های صنفی زیرمجموعه اتاق اصناف هستند و از طریق نظارت درون سازمانی بر عملکرد آنها از سوی اتاق مزبور نظارت می شود.

اسفنانی افزود: اتاق اصناف دارای تعداد قابل توجهی از بازرسان است و این بازرسان به طور دائم در سطح شهر به رصد کالاها و خرید و فروش می پردازند.

وی همچنین اظهارداشت: بازرسان مدنظر در هر جایی از بازار که تخلفی مشاهده شود با تنظیم برگ تخلف پس از تشکیل پرونده، آن را به تعزیرات حکومتی ارجاع می دهند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه اد: ارگان مربوطه نیز پرونده های مزبور را برای رسیدگی به شعبه های مورد نظر ارجاع می دهد تا مورد رسیدگی قرار گیرند.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در کنار اتاق اصناف با بازرسان خود بخشی از امور مربوط به نظارت بر بازار را انجام می دهند.

اسفنانی در ادامه گفت: علاوه بر این سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز بر بازار نظارت دارند همچنین سامانه ۱۳۵ نیز گزارش ها و شکایت های مردمی را دریافت می کند.

وی اظهارداشت: با حضور کارشناسان گشت های مشترکی بازار را رصد می کنند و تخلف های صورت گرفته را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: طی چند سال اخیر انجام فعالیت ها با قاعده بوده و نتیجه مطلوبی داشته که در این راستا با هماهنگی های صورت گرفته برخی واسطه ها و دلالان به ویژه درروزهای اخیر که موجب گرانی مرغ در بازار بودند، حذف شدند تا قیمت مرغ به تعادل برسد.

کد خبر: ۶۱٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha