۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
«تارا» زودتر از موعد به بازار می‌آید
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو:

«تارا» زودتر از موعد به بازار می‌آید

پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو گفت: محصول جدید ایران خودرو توسط طراحان ایرانی و مطابق با استانداردهای روز ایمنی و عملکردی طراحی شده و تولید آن به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو، درباره ویژگی‌های محصول جدید این خودروساز افزود: طراحی تمام قسمت‌های این خودرو از جمله نسل جدید موتور TU۵ با گیربکس متناسب و شبکه برق و الکترونیک جدید است.

وی هم چنین عنوان کرد: سامانه کنترل پایداری (ESC) مختص این خودرو کالیبره شده است و ایمنی بالای بدنه این خودرو دست کم در میان محصولات ایران خودرو سرآمد است. سامانه های خنک کاری و تهویه و اقلام تزییناتی آن نیز ساخت سازندگان داخلی است، بدنه خارجی این خودرو طراحی مهندسان ایرانی است که ضمن زیبایی منحصر به فرد، ایمنی بالایی دارد. «تارا»، خودرویی کاملا جدید است که با نمادهایی متفاوت و به روز به بازار عرضه خواهد شد.

پورمجیب اضافه کرد: این پروژه در دی ماه سال گذشته در ستاد سیاست گذاری پروژه های ایران خودرو مصوب شد و طبق تصمیمات این ستاد، ‌ خرداد سال ۱۴۰۰ زمان تولید انبوه و عرضه آن به بازار تعیین شد، اما با همت جهادی که در مجموعه ایران خودرو شکل گرفت، زمان اجرای پروژه کوتاه شد و با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در بهمن‌ماه امسال، تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو با اشاره به این که این کار جسورانه با حمایت مدیریت ارشد و همراهی تمامی ارکان سازمان  به اجرا رسید، خاطرنشان کرد: امضای میثاق نامه تامین قطعات برای تولید این محصول هم مهر تاییدی بر همدلی سازندگان برای تحقق اهداف پروژه است. تمامی تجربیات آموزنده این پروژه را به صورت مکتوب در کتاب آموزش و یادگیری جمع آوری می کنیم که نشان دهنده تکامل، تجربه و تخصص در خودروسازی کشور است.

پورمجیب اضافه کرد: «تارا» تنها با کمتر از دو سال کار، در آستانه تولید انبوه قرار دارد؛ این پروژه که به سبک نوین راهبری و هدایت می شود، ‌ قطعا یکی از افتخارات ایران خودرو خواهد بود.

وی تصریح کرد: پلتفرم را به گونه‌ای طراحی کردیم که امکان به کارگیری و جانمایی موتور EF۷ و سایر موتورهای توسعه یافته نیز در آن وجود داشته باشد. تولد این محصول نشان می دهد ایران خودرو توانسته در ظرف زمانی کوتاهی با وجود محدودیت‌ها، سیر تکامل را به درستی طی کند و محصول جدیدی را به تنهایی و با تکیه بر توان داخل، توسعه داده و به تولید برساند. برای محصول جدید ایران خودرو برنامه ده ساله توسعه بازار تعریف شده است.

کد خبر: ۶۱٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha