۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
طرح مجلس برای الزام دولت به ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

طرح مجلس برای الزام دولت به ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال

حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس از برنامه ریزی برای جهش تولید در حوزه مسکن گفت و بیان کرد: سالانه دولت موظف است یک میلیون واحد خانه بسازد و در اختیار طبقات مستضعف قرار دهد که این مهم اجرا نشده است و این طرح در حال حاضر در کمیسیون قرار دارد.

به گزارش بازار، اسماعیل حسین زهی، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در کشور را مسکن دانست و گفت: در چند سال گذشته متاسفانه دولت، توجه زیادی به حوزه مسکن نداشت اما با ورود مجلس یازدهم یکی از مسائلی که مورد توجه قرار گرفت موضوع مسکن بود و در این زمینه دولت را الزام به ساخت یک میلیون واحد مسکن کرده‌ایم.

وی اشاره کرد: بعضی از بنگاه‌های اقتصادی کلان چه دولتی و چه شخصی، منازلی ساختند که خالی از سکنه هستند و در این راستا راهکاری که مجلس ارائه داد پرداخت مالیات برای خانه‌های خالی است. پس از تائید شورای نگهبان، به صورت پلکانی و بر اساس فرمولی که مشخص کرده‌ایم در حال اجرا است.

طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی را وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی است
عضو کمیسیون عمران مجلس متولی طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی را وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی عنوان کرد و افزود: برخی از خانه‌های خالی قبلا شناخته شده است و از طریق وزارت راه و شهرسازی برای صاحبان آن املاک پیامک ارسال شده است. قرار است سامانه‌ای برای این منظور طراحی شود و مردم خانه‌های خالی را اطلاع دهند و اگر خانه‌ای خالی باشد و اجاره داده نشود، صاحب آن باید مالیات پرداخت کند.

حسین زهی تصریح کرد: فرمولی که برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی تعیین شده است، قطعا بازدارنده است به خصوص آنکه کشورهای پیشرفته از این قانون استفاده کردند. اجرای این طرح قطعا به نفع مردم است زیرا خانه‌های خالی به مردم اجاره داده می‌شود و نتیجه آن سرزیر شدن قیمت است.

این نماینده مجلس از برنامه ریزی برای جهش تولید در حوزه مسکن گفت و بیان کرد: سالانه دولت موظف است یک میلیون واحد خانه بسازد و در اختیار طبقات مستضعف قرار دهد که این مهم اجرا نشده است. این طرح در حال حاضر در کمیسیون قرار دارد و جزئیات آن با هماهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس در حال تعیین تکلیف است و هفته آینده احتمالا به صحن علنی مجلس وارد خواهد شد. در این طرح پیش بینی همه چیز از جمله قیمت مصالح و قیمت تمام شده مسکن شده است.

کد خبر: ۶۱٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha