۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
دولت پاکستان با راه اندازی ۴ گذرگاه مرزی با ایران موافقت کرده است
وزیر تولیدات دفاعی پاکستان:

دولت پاکستان با راه اندازی ۴ گذرگاه مرزی با ایران موافقت کرده است

دشتیاری - جلال خان، وزیر صنایع تولیدات دفاعی پاکستان گفت: دولت پاکستان با راه اندازی چهار بازارچه و گذرگاه مرزی با جمهوری اسلامی ایران موافقت کرده است.

زبیده جلال خان در حاشیه مراسم افتتاح رسمی مرز مشترک «ریمدان- گبد» بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: راه اندازی چهار مرز رسمی در محدوده مرزی ایالت بلوچستان با استان سیستان وبلوچستان از سوی دولت پاکستان موافقت کرده است.

 وزیر تولیدات دفاعی پاکستان افزود: اقدامات لازم در این خصوص انجام شده که پس از بحث و تبادل نظر با مقامات ایرانی تدابیر لازم برای افتتاح این گذرگاه‌های رسمی انجام می شود.

وی گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان از نظر قومی و فرهنگی دارای شباهت‌های زیادی با هم هستند و این مسئله دارای اهمیت زیادی برای ما است و قطعاً در روابط بین دو کشور اثرات فراوانی دارد.

جلال خان ادامه داد: برخی‌ها از دوستی و همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان ناراحت و نگران هستند و این مسئله را به ضرر خود می‌دانند اما باید آگاه باشند که روابط بین ما هرگز خدشه دار نخواهد شد و همواره تلاش می‌کنیم تا آن را گسترش دهیم.

وی اذعان داشت: دو ملت ایران و پاکستان با اتحاد و همدلی می‌توانند از ظرفیت‌های بالقوه خود نهایت استفاده را برای توسعه اقتصادی کشورهایشان ببرند که این امر در بهبود زندگی آنها تأثیر بسیاری دارد و باعث حل شدن چالش‌ها و مشکلات زیادی می‌شود.

وزیر صنایع تولیدات دفاعی پاکستان افتتاح مرز رسمی «ریمدان- گبد» را اقدامی مهم در روابط بین دو کشور برشمرد و تصریح کرد: مرز «پیشین- ردیگ» نیز با هدف افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی تا دو ماه آینده به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

کد خبر: ۶۱٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha