۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
اصناف آسیب‌دیده از کرونا در اردبیل ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

اصناف آسیب‌دیده از کرونا در اردبیل ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

اردبیل- رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: اصناف آسیب‌دیده از کرونا در هشت ماهه امسال بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات در استان دریافت کردند.

قاسم رحیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با حمایت استاندار اردبیل در کنار حل مشکلات واحدهای تولیدی، جامعه کارگری نیز با کمترین دغدغه روبه‌رو بودند به طوریکه با تأمین منابع مورد نیاز بخشی از آسیب کرونا رفع شده است.

وی تصریح کرد:‌ در سالجاری و در چهار حوزه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات خود را به متقاضیان و افراد واجد شرایط پرداخت می‌کند که انتظار می‌رود با این منابع حمایت و همراهی مجموعه‌های تولیدی و کارگری استان را شاهد باشیم.

پرداخت بیش از ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۷۰۰ طرح
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: در بحث اشتغال پایدار روستایی، در سالجاری بیش از ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۷۰۰ طرح پرداخت شده که چهار بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی، بانک کشاورزی و پست بانک پرداختی‌های خود را انجام دادند.

رحیمی افزود: از سال ۹۷ منابع اشتغال پایدار روستایی در حال پرداخت است که در این مدت بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان پرداختی به متقاضیان را شاهد بودیم که این تسهیلات با بهره چهار، شش و ۱۰ درصد برای ساکنان مناطق مرزی، محروم و روستایی در اولویت پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حوزه تسهیلات پرداختی برای آسیب‌دیدگان کرونا نیز با توجه به شرایط کشور، منابعی به استان اختصاص یافته که توسط ۱۴ بانک از تابستان امسال این منابع در حال پرداخت است که سهمیه استان ۲۶۰ میلیارد تومان است.

پرداخت ۱۶ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به فعالان حوزه گردشگری به ازای هر نفر شاغل
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اضافه کرد: از این مبلغ تاکنون ۱۶۸ میلیارد تومان تسهیلات در ۱۴ رسته فعالیت برای بانک‌ها معرفی شده که پرداختی در حدود ۱۰۱ میلیارد تومان در این بخش بوده است.

وی بیان کرد: این پرداختی‌ها برای صاحبان مشاغلان حوزه گردشگری به ویژه هتل‌داران ادامه دارد و به ازای هر نفر شاغل در این واحدها ۱۶ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

رحیمی ادامه داد: بانک‌های عامل از طریق تسهیلات منابع داخلی خود پرداختی‌هایی را انجام دادند که ما در استان با معرفی ۱۳ هزار طرح برای ۱۴ بانک موفق شدیم تا تسهیلات مورد نیاز آنها را به موقع پرداخت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در قالب امضای تفاهمنامه با صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات خوبی نیز در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک در حال انجام است که ۷۹ میلیارد تومان از این منابع به عنوان سهمیه استان در نظر گرفته شده که برای ۸۸ طرح ۴۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

پرداخت ۳.۵ میلیارد تومان منابع برای مشاغل خانگی
رحیمی تصریح کرد: در حوزه حمایت از مشاغل روستایی و همچنین بخش حمل و نقل، تفاهمنامه کشوری در پرداخت تسهیلات وجود دارد که تا سقف ۵۰ میلیارد تومان در هر حوزه قابل پرداخت خواهد بود.

وی در مورد تسهیلات کم بهره در حوزه مشاغل خانگی نیز گفت: هر چند در سالجاری پرداخت تسهیلات در این بخش کم رونق شده اما از ۵.۵ میلیارد تومان سهمیه استان در سالجاری تاکنون ۳.۵ میلیارد تومان منابع برای مشاغل خانگی پرداخت شده که شامل ۲۱۹ نفر می‌باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل افزود: پرداخت تسهیلات در مجموع توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته رشد مناسبی پیدا کرده به طوریکه ۲۰۰ میلیارد تومان منابع پرداخت شده که این رقم در سال گذشته در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر: ۶۱٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha