۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
پرداخت ۳هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و کشاورزی اردبیل
استاندار اردبیل خبر داد؛

پرداخت ۳هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و کشاورزی اردبیل

اردبیل- بهنام‌جو، استاندار اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بانک‌های عامل استان بیش از سه هزار میلیارد تومان منابع و تسهیلات در بخش کشاورزی و صنعت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پرداخت کردند.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در قالب جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل سعی می‌کنیم تا موانع و مشکلات را از پیش روی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برطرف کنیم.

وی روند توسعه استان را در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نشان می‌دهد که یک اجماع و تعامل خوبی بین بانک‌ها، مراکز تولیدی و صنعتی و کشاورزی استان برقرار است.

استاندار اردبیل افزود: در نیمه اول امسال در بخش تسهیلات با یک جهش شش تا هفت درصدی روبه‌رو بودیم به طوریکه استان در سطح کشور رتبه ۱۱ را در پرداخت تسهیلات به بخش‌های تولیدی و صنعتی به خود اختصاص داد.

بهنام‌جو تصریح کرد: سه هزار میلیارد تومان منابع بانکی به بخش کشاورزی و صنعت در قالب تسهیلات پرداخت شده تا طرح‌های راکد و نیمه فعال در سال جهش تولید تقویت شده و در ریل توسعه قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در بخش صنعت از ۷۵ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال استان تاکنون ۴۶ واحد به چرخه تولید بازگشتند که نمونه برجسته آن فعالیت مجدد کارخانه نساجی است که در دهه فجر با بازسازی و راه‌اندازی آن به چرخه تولید با می‌گردد.

بهنام‌جو اضافه کرد: در این شرایط حساس کشور که جنگ تمام عیار اقتصادی به راه افتاده و کرونا به رکود تولید و واحدهای صنعتی دامن زده، در تمام شهرک‌های صنعتی استان اردبیل وضعیت مطلوبی را در فعالیت واحدها شاهد هستیم به طوریکه کمتر سوله و واحدی راکد و نیمه فعال است.

بازگشت ۴۸ واحد تولیدی به چرخه فعالیت
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه اردبیل بیان کرد: در بخش کشاورزی نیز از ۶۷ واحد راکد در این حوزه ۴۸ واحد در هشت ماهه امسال به چرخه فعالیت بازگشته‌اند و تا آخر امسال امیدواریم همه واحدهای راکد به دایره فعالیت مجدد بازگردند.

وی با قدردانی از حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران و تلاش برای حل مشکل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و منابع مورد نیاز، ادامه داد:‌ زیرساخت تولید در استان با تلاش همه‌جانبه برقرار است و ما از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف دعوت می‌کنیم تا در این شرایط در اردبیل حاضر شده و فعالیت خود را انجام دهند.

پرداخت یک‌هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان منابع برای راه آهن اردبیل
بهنام‌جو تلاش بانک‌ها را در گرفتن منابع ملی در تأمین زیرساخت واحدهای تولیدی گفت: ‌امسال بانک ملی یک‌هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان منابع را برای راه آهن پرداخت کرده که در کشور پرداخت این رقم بی‌نظیر و یک اتفاق مناسب به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در بخش تأمین زیرساخت‌های حوزه آب و خاک نیز بانک‌های عامل با استفاده از منابع ملی خود ۸۰۰ میلیارد تومان به استان کمک کردند تا طرح‌های متعدد حوزه آب و خاک اجرایی و عملیاتی شود.

بهنام‌جو تصریح کرد: قطعا با تعامل مناسب بخش خصوصی، بانک‌های عامل و مدیریت دستگاه‌های اجرایی، شتاب بیشتری را در بخش تولید و رونق اقتصادی در این استان شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۶۱٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha