۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
پاکستان برای افتتاح ۴ نقطه رسمی مرزی با سیستان و بلوچستان مصمم است
وزیر تولیدات دفاعی پاکستان:

پاکستان برای افتتاح ۴ نقطه رسمی مرزی با سیستان و بلوچستان مصمم است

جلال‌خان، وزیر صنایع تولیدات دفاعی کشور پاکستان از موافقت این کشور با راه‌اندازی چهار مرز رسمی در محدوده مرزی ایالت بلوچستان با استان سیستان وبلوچستان خبر داد و گفت: به این منظور اقدامات لازم انجام‌شده است و پس از بحث و تبادل‌نظر با مقامات ایرانی، تدابیر لازم برای افتتاح این گذرگاه‌های رسمی انجام خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، زبیده جلال‌خان، وزیر تولیدات دفاعی پاکستان روز گذشته (شنبه ۲۹ آذرماه) در حاشیه افتتاح و راه‌اندازی مرز رسمی ریمدان ضمن ابراز خوشحالی از این اقدام،  اظهار داشت: باید روزبه‌روز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تلاش کنیم که خوشبختانه این اراده در هر دو طرف وجود دارد.

وی گفت: در دو سوی مرز بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان، جمعیت قابل‌توجه بلوچ با اشتراکات قومی، فرهنگی و اجتماعی زیادی وجود دارند و به‌نوعی اشتغال آنان وابسته به تعاملات مرزی و تردد در دو سوی مرز است.

وی با بیان اینکه اشتغال آبرومند و مناسب برای مردمان دو سوی مرز از برنامه‌های ما است، بیان کرد: افتتاح مرز ریمدان را اقدامی تاریخی می‌دانیم و از اینکه با مردم و مسوولان ایرانی دیدار و گفت‌وگو می‌کنم بسیار خرسندم.

وزیر صنایع تولیدات دفاعی کشور پاکستان به افتتاح مرز پیشین-ردیگ پاکستان تا دو ماه آینده(فوریه ۲۰۲۱) اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات آن نبود جاده مناسب و وجود زیرساخت‌های ضعیف برای جابجایی کالا و مسافر است که در سال جاری جاده ردیگ درمند و تربت پاکستان نیز در دستور کار قراردارد و استانداردسازی شده و زیرساخت‌های آن نیز آماده می‌شود.

زبیده جلال‌خان گفت: رفاه مردم مرزنشین و تامین نیازها و اشتغال آنان از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین سبب، رایزنی‌ها با ایران برای افزایش تبادلات تجاری در جریان است و امیدواریم به‌زودی نتیجه آن را مردم ببینند.

مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن امروز شنبه به صورت رسمی افتتاح شد.

با افتتاح مرز رسمی ریمدان تبادل کالا به صورت قانونی و تردد مسافر نیز با گذرنامه انجام خواهد شد.

کد خبر: ۶۱٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha