۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
ایجاد دانشگاه های نسل سوم در ارس با محوریت کارافرینی ضرورت دارد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

ایجاد دانشگاه های نسل سوم در ارس با محوریت کارافرینی ضرورت دارد

تبریز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ضروت ایجاد دانشگاه های نسل سوم در ارس با محوریت کارافرینی، گفت: از مهمترین اهداف ایجاد دانشگاه های نسل سوم در مناطق آزاد تعامل بین صنعت و دانشگاه بوده و برای تحقق این موضوع نیاز است توسعه کارافرینی، پژوهش و فناوری وارد آموزش‌های دانشگاهی شود.

به گزارش بازار، محسن نریمان روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی سازمان منطقه آزاد ارس است که انتظار می رود با حضور دانشگاه های نسل سوم و با تاکید بر مولفه کارآفرینی و ارزش آفرینی، رشته‌های موردنیاز هر منطقه را به تناسب ظرفیت و نوع صنعت و خدمات موجود آن منطقه جذب کنند.

وی در مورد لزوم توسعه دانشگاه های نسل سوم در مناطق آزاد و کشور گفت: در حال حاضر فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ توسعه فناوری باید وارد آموزش ها شود و آموزش به سمتی برود که دانشجویان توانمند و خلاق، رویکرد حل مشکل و مسائل را یافته و یاد بگیرند؛ به جای اینکه تاکید بر یادگیری حجم مطالب زیاد باشد یعنی به نوعی توان دانشجو را برای مواجهه با مسائل زیاد کنیم؛ نه اینکه راه حل مساله را مستقیم به او یاد دهیم.

وی افزود: بر همین اساس با ایجاد فضای تعاملی در منطقه بستر مورد نیاز برای برقراری ارتباط میان پژوهشگران و دانشگاهیان با فعالان در موضوع تولید، صنعت و فناوران و صنایع در ارس را فراهم کرده ایم تا بستر مورد نیاز پژوهش و فناوری را با هدف اشتغال و کارآفرینی در منطقه ایجاد کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ادامه داد: یکی از ماموریت های مناطق آزاد و اهداف کلان سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، تولید تکنولوژی و فناوری با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه در نقاط مختلف کشور است  که تحقق این امر بدون توجه به جایگاه دانشگاه ها و پژوهش امکان پذیر نخواهد بود.

نریمان با اشاره به حضور دانشگاه های تبریز و تهران و دانشگاه های بین المللی در ارس، اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه های آموزشی و پژوهشی در منطقه آزاد ارس طی سال های گذشته صورت گرفته، اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است ما در همین راستا توانسته ایم موافقت اولیه حضور دانشگاه خزر باکو را در ارس کسب کنیم و مقدمات حضور دانشگاه حاجت تپه نیز در ارس فراهم شده است.

کد خبر: ۶۱٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha