۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
بازرسی از اصناف زنجان تشدید شود
معاون استاندار زنجان:

بازرسی از اصناف زنجان تشدید شود

زنجان- آبی پور، معاون استاندار زنجان بر لزوم مدیریت تنظیم بازار و حفظ قدرت خرید مردم در استان زنجان تاکید کرد و گفت: بازرسی و نظارت از اصناف باید تشدید شود.

محمدرضا آبی پور در گفتگو با خبرنگار بازار از وجود بیش از ۳۳ هزار واحد صنفی و خدماتی در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: اصناف استان در تامین امنیت بازار نقش مهمی دارند و بسیار منصف هستند.

وی اظهار کرد: از این تعداد واحد صنفی بیش از یک هزار واحد بسیار حساس هستند که باید نظارت و بازرسی از آنها بیشتر از سایر صنوف باشد چرا که این اصناف در تامین کالاهای اساسی مردم فعالیت می کنند. 

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه اتحادیه ها مجوز فعالیت خود را از دولت می گیرند، گفت: این افراد بسیار خوش نام هستند و در جهت احقاق صنف خود وظایفی را برعهده دارند. 

آبی پور با بیان اینکه هر اتحادیه باید کمیسیون نظارت داشته باشد و تخلفات را مشخص  کند، تاکید کرد: وظیفه مهم اتحادیه ها کنترل بازار است. 

وی با بیان اینکه در راستای تامین امنیت بازار در استان از ظرفیت بسیج اصناف هم استفاده شده است، ابراز داشت: طی آذر ماه ۱۵ نفر از بسیج اصناف در حوزه بازرسی و نظارت وارد شدند و آموزش های لازم به این بازرسین داده شده و کارت بازرسی هم صادر شده است. 

افزایش بازرس ها به ۷۰ نفر
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری زنجان، گفت: ۷۰ نفر بسیجی هم به تعداد بازرسین در استان افزوده خواهد شد تا در این شرایط کرونایی مردم دیگر نگرانی نداشته باشند و امنیت بازار تامین شود. 

آبی پور با بیان اینکه بسیج در حوزه بازرسی به جد وارد میدان شده است، تصریح کرد: اصناف استان زنجان با همکاری سازمان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی نسبت به تامین آرامش بازار، بازرسی شبانه روزی از بازار را بر عهده دارند و در این میان با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی  بر لزوم تقویت تنظیم بازار و حفظ قدرت خرید مردم در استان زنجان تاکید کرد و گفت: نظارت و بازرسی یکی از ابزارهای اصلی دولت برای کنترل بازار است. 

کد خبر: ۶۱٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha