۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
بررسی نوسانات مقاطع فولادی

بررسی نوسانات مقاطع فولادی

هفته گذشته قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد در مجموع با شیب ملایمی افت کرد و در برخی روزها نیز شاهد ثباتی نسبی در بازار آهن کشور بودیم.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، هفته گذشته، نبود تقاضای واقعی برای خرید مقاطع طویل فولادی در بازار آزاد، قیمت این محصولات را با شیب آرامی کاهش داد و به نظر می‌رسد در این هفته نیز همین وضعیت رکودی، موجب ثبات نسبی نرخ این مقاطع شود. اما با توجه به احتمال عدم ریزش قابل توجه قیمت دلار و البته روند رو به رشد قیمت‌های منطقه‌ای CIS و در نتیجه بالا رفتن هرچه بیشتر نرخ‌های پایه محصولات فولادی در بورس کالا در هفته‌های آینده، به نظر می‌رسد رکود این روزهای بازار در میانه دی ‌ماه متوقف شود.

همچنین، هفته گذشته قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد در مجموع با شیب ملایمی افت کرد و در برخی روزها نیز شاهد ثباتی نسبی در بازار آهن کشور بودیم؛ به نحوی که براساس رصد اطلاعات مبادی رسمی فروش محصولات فولادی، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، هفته گذشته متوسط نرخ میلگرد ۱۴ آجدار در بازار آزاد کمی بیشتر از ۱۱۰ تومان پایین آمد، میانگین قیمت انواع نبشی نزدیک ۱۸۰ تومان ریخت و متوسط نرخ انواع شمش القایی نیز دچار ریزشی حدودا ۲۸۵ تومانی شد.

در این میان اما، بر اثر کمبود ورق موجودی پروفیل‌ کاران، کمیاب شدن مجدد ورق در برخی مبادی فروش بازار آزاد، تداوم عرضه ناکافی ورق در بورس کالا و البته رقابت سنگین برای خرید ورق گرم در معاملات روز دوشنبه این بازار فیزیکی، میانگین قیمت انواع پروفیل (پروفیل‌های با ضخامت ۲ تا ۴ و قوطی‌های ستونی) در بازار آزاد تا روز سه‌شنبه نسبت به پنجشنبه هفته قبل از آن بیش از ۱۰۰۰ تومان بالا رفت، اما در دو روز کاری پایانی هفته گذشته، به طور متوسط حدود ۲۰۰ تومان از حباب قیمت این محصولات کاسته شد.

از سویی دیگر، هفته گذشته، بازار آزاد آهن به جز حوزه‌های ورق و لوله و پروفیل در مجموع نسبت به این رقابت‌های بورس کالا بی‌توجه بود و نبود تقاضای واقعی برای مقاطع طویل موجب توقف روند رو به رشدی شد که برای نرخ این مقاطع پس از اجرای شیوه‌نامه اخیر دولت پدید آمده بود. تا زمانی هم که اوضاع ساخت‌وساز مسکن در همین وضعیت رکودی باشد و طرح‌های عمرانی دولت نیز متوقف بماند، به نظر می‌رسد تقاضای مصرفی حقیقی در بازار آهن شکل نگیرد.

کد خبر: ۶۱٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha