۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
احتمال حذف موقت مزایای بیکاری میلیون‌ها آمریکایی

احتمال حذف موقت مزایای بیکاری میلیون‌ها آمریکایی

در صورتی که کنگره آمریکا به توافق در خصوص محرک حمایتی ویروس کرونا برسد، میلیون‌ها آمریکایی به طور موقت مزایای بیکاری را از دست می‌دهند.

به گزارش بازار، در حالی که کنگره به رسیدن به توافق در مورد لایحه حمایتی ویروس کرونا نزدیک شده است، کارشناسان می گویند مزایای بیکاری برای حدود ۱۲ میلیون نفر در هفته آینده حداقل به طور موقت از بین می رود.

قانون گذاران هنوز در حال بررسی دقیق مواردی هستند که در لایحه بعدی ارائه خواهد شد، از جمله تعداد هفته هایی که بیمه بیکاری (UI) را برای کارگران و پیمانکاران مستقل از طریق برنامه کمک بیکاری همه گیری (PUA) و طولانی مدت، تمدید می کند. بیکاری که مزایای خود را از برنامه جبران اضطراری بیکاری (PEUC) به حداکثر رسانده است. اوایل امروز، به نظر می رسید لایحه حمایتی آماده است که مزایا را برای ۱۰هفته تمدید کند.

به گفته یک تحلیل گر ارشد، اما حتی اگر کنگره موفق شود لایحه را قبل از انقضای رسمی مزایا در ۲۶ دسامبر تصویب کند، بازپرداخت مزایا معمولاً حدود دو تا سه هفته طول می کشد. این بدان معناست که از هفته آینده میلیون ها نفر از افرادی که در حال حاضر برنامه کمک بیکاری همه گیری و مزایای طولانی مدت دریافت می کنند حداقل به طور موقت پرداخت های هفتگی خود را از دست می دهند.

این به این دلیل است که هر ایالت از سیستم بیمه بیکاری خاص خود استفاده می کند و اجرای آنها هر زمان که قانون تغییر می کند، زمانبر است، این کاردر اوایل سال جاری انجام شد وقتی رئیس جمهور دونالد ترامپ دستورالعمل استفاده از بودجه را برای ارائه مزایای ۳۰۰ دلار اضافی برای چند هفته، پس از افزایش مزایای ۶۰۰  دلار در هفته در پایان جولای، امضا کرد. در برخی از ایالت ها ماه ها طول کشید تا بودجه های اضافی را به افراد واجد شرایط تحویل دهند.

اگرچه ممکن است در دریافت پرداخت ها تأخیری وجود داشته باشد، اما در واجد شرایط بودن نباید خللی باشد. بنابراین وقتی ایالت ها قادر به شروع پرداخت ها هستند، باید نسبت به تاریخ شروع لایحه نهایی عکس العمل نشان دهند.

باز هم، همه اینها به آنچه کنگره در این لایحه لحاظ می کند، و زمان تصویب آن بستگی دارد. در حال حاضر، طبق گزارش ها، مزایای بیکاری یکی از نقاط مهم در مذاکرات است: پیش از این، لایحه مورد مذاکره از ارائه بیمه بیکاری ۱۶ هفته اضافه به ۱۰ هفته تغییر یافته است.

کد خبر: ۶۱٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha