۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
از حمایت سازمان فناوری و معاونت علمی تا جوایز نقدی الکام استارز| ششمین دوره الکام استارز ۲۹ دی ۹۹
جوایز ششمین دوره الکام استارز اعلام شد؛

از حمایت سازمان فناوری و معاونت علمی تا جوایز نقدی الکام استارز| ششمین دوره الکام استارز ۲۹ دی ۹۹

در نشست خبری الکام استارز از عدم برگزاری بیست و ششمین دوره الکامپ به دلیل شیوع ویروس کرونا و موج‌های متوالی آن و برگزاری دو بخش از ۵ بخش اصلی الکامپ استارز به صورت کاملا آنلاین و جوایزی که برای برترین‌ها تدارک دیده شده خبر داده شد.

مژده باقری؛ بازار: نشست خبری برنامه‌های جانبی الکام‌استارز صبح امروز (شنبه ۲۹ آذر ۹۹) با حضور امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد باقر اثنی عشری، رئیس سازمان نصر کشور و آرش برهمند، مدیر اجرایی الکام استارز و جمعی از اهالی رسانه به صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست خبری؛ از عدم برگزاری بیست و ششمین دوره الکامپ به دلیل شیوع ویروس کرونا و موج‌های متوالی آن و برگزاری دو بخش از ۵ بخش اصلی الکامپ استارز به صورت آنلاین و جوایزی که برای برترین‌ها تدارک دیده شده خبر داده شد.

در ابتدای این نشست خبری محمد باقر اثنی عشری، رئیس سازمان نصر کشور با اشاره به روایت شکل گیری الکامپ که از سال ۶۹ استارت خورده؛ تاکید کرد: «امسال سی‌امین سالی بود که بنا بود در آن بیست و ششمین دوره از الکامپ برگزار شود. ولی به دلیل شیوع کرونا و موج‌ها متوالی این ببماری ما را مجبور کرد که قید برگزاری این رویداد را در سال ۹۹ بزنیم.»

حمایت سازمان فناوری از الکام استارز در قالب ۴ طرح 
در ادامه امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از جوایزی که سازمان فناوری برای  تیم‌های برتر ششمین دوره از الکام استارز تدارک دیده صحبت به میان آورد و گفت: «توصیه همیشگی ما است است که از وام دادن به استارتاپ‌ها پرهیز شود و به جای این امر به سرمایه‌گذاران جسورانه‌ای که روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند وام داده شود. در همین راستا به سرمایه‌گذارانی که روی ۶ استارتاپ برتر ششمین دوره الکام استارز سرمایه‌گذاری کنند، وام اعطا خواهد شد. از مزایای این وام می‌توان به یک سال تنفس، ۴ سال مهلت بازپرداخت و سود ۹ درصدی آن اشاره کرد.»

او در توضیح بیشتر این موضوع گفت: «برای سرمایه‌گذاری که تیم اول  را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند مبلغ ۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، برای سرمایه‌گذارانی که روی تیم‌های دوم و سوم سرمایه‌گذاری کنند ۷۵۰ میلیون تومان و برای سرمایه‌گذاری که روی تیم‌های چهارم، پنجم و ششم سرمایه‌گذای کند ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.»

ناظمی با اشاره به طرح بوم‌واره افزود: «از ابتدای امسال ۲۹۰۰ خدمت در قالب طرح بوم‌واره به استارتاپ‌ها ارائه شده که در قالب این طرح؛ هر استارتاپ یک بسته اعتباری ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت می‌کند. برای ۱۲ استارتاپ برتر ششمین الکام استارز این بسته دوبرابر شده و یک بسته اعتباری ۲۰۰ میلیون تومانی برای هر تیم اهدا خواهد شد.»

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از افتتاح طرح بوم‌سرمایه در ششمین دره الکام استارز خبر داد و گفت: «در بوم سرمایه تمام استارتاپ‌هایی که در طرح ایران نوآفرین ثبت نام کرده‌باشند؛ بیزینس پلن و مستندات خود را ارائه می‌دهند و اگر سرمایه‌گذاری را برای خود انتخاب کرده باشند استارتاپ فوق به آن سرمایه‌گذار معرفی خواهد شد و اگر سرمایه‌گذار انتخاب نکرده باشند؛ وارد تالار سرمایه می‌شوند و در آنحا توسط سرمایه‌گذاران انتخاب خواهند شد.»

ناظمی با تاکید بر این که در الکام استارز امسال؛ بخش ویژه‌ای برای دانش آموزان تدارک دیده شده است افزود: «تفکر انتقادی و کارآفرینی ۲ مهارت مهم برای دانش‌آموزان است که در آموزش تحصیلی به آن به طور گسترده پرداخته نمی‌شود. در این راستا؛ آموزش کارآفرینی دانش‌آموازان از ۲ سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۳۰۱۵ دانش‌آموز در دوره‌های کارآفرینی شرکت کرده‌اند و دو کمپ دانش‌آموزی نیز در این زمینه برگزار شده است. در الکام‌استارزامسال برای سه تیم برتر دانش‌آموزی جایزه بسته اعتباری ۲۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌ایم.»

برگزاری الکام استارز از ۲۹ دی ماه به مدت ۴ روز
در ادامه آرش برهمند، مدیر اجرایی الکام استارز با اشاره به این موضوع که  در این دوره از رویداد؛ تنها ۲ بخش الکام‌پیچ و آوردگاه سرمایه از برنامه‌های الکام استارز برگزار خواهد شد افزود: « : «ثبت نام این دوره از الکام استارز  از ۱ تا ۱۲ دی استارت خواهد خورد. ۱۳ تا ۱۶ دی مدارک بررسی و ۲۷ تا ۱۹ آذر زمان‌بندی رویداد انجام خواهد شد. در نهایت پس از آمادگی برای برگزاری آنلاین رویداد، ششمین دوره الکام استارز ۲۹ دی ۹۹ برگزار خواهد شد.»

او در خصوص جوایز این رویداد نیز اینگونه توضیح داد: «مجموع جوایز نقدی الکام‌پیچ امسال را ۱۵۰ میلیون تومان است که به ۱۰ تیم منتخب نهایی به همراه دو تیم منتخب در حوزه کرونا اهدا خواهد شد.»

برهمند ادامه داد: «استارتاپی که در الکام پیچ انتخاب شود می‌تواند تا سقف ۵۰ میلیون تومان به طور مستقیم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وام دریافت کند. علاوه بر این؛ با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی فاند ویژه‌ای به نام استارز اینوست به ارزش ۱۸ میلیارد تومان برای برگزیدگان الکام استارز در نظر گرفته شده است.»

کد خبر: ۶۱٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha