۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
بیم و امیدهای ۳ ماه پایانی سال در بازار سرمایه
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیمه کوثر مطرح کرد

بیم و امیدهای ۳ ماه پایانی سال در بازار سرمایه

خاندوزی، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیمه کوثر، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی بازار سرمایه در سه ماه پایانی سال را به بحث و بررسی گذاشت.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، نوید خاندوزی، با اشاره به اینکه در فصل زمستان غالبا فرصت‌های مثبت پیش روی بازار بسیار بیشتر از تهدیدهاست، گفت: طی هفته‌های اخیر چند اتفاق خوب در بازار رخ داده است. نخستین اتفاق مثبت کاهش ریسک سیاسی و اتفاق مثبت بعدی نیز ثبات نسبی ارز است که برای بازار سرمایه بسیار مهم است.

 خاندوزی ادامه داد: با تثبیت نرخ ارز،   بازار تحلیل‌پذیرتر شده و با کاهش ریسک‌های سیاسی ثبات ارزی را شاهد بودیم.

 وی موضوع بعدی را رشد بازارهای جهانی دانست و گفت: شرایط مساعد بازارهای جهانی اتفاق مثبتی برای بازار سرمایه است؛ چراکه بیش از ۵۵ درصد از صنایع بازار سهام کامودیتی‌محور هستند.

این  کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته آخر اینکه قیمت‌ها اصلاح و جذاب شده که این موضوع هم فرصت بسیار خوبی برای بازار است.

مدیر سرمایه‌گذاری بیمه کوثر در ادامه به چالش‌ها و تهدیدهای بازار پرداخت و اظهار داشت: بازار سرمایه سه ماه مبهم را تا پایان سال پیش رو دارد که بیم و امید را کنار هم تجربه می‌کند. نگرانی از عدم تحقق خوش‌بینی‌های سیاسی می تواند بازار ارز را از آرامش دور و دچار تلاطم کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه اگر نرخ ارز ثبات داشته باشد قطعا بازار خوبی خواهیم داشت، گفت: در مقابل کاهش هیجانی و شدید آن می‌تواند مهمترین چالش بازار سرمایه باشد.

خاندوزی در عین حال با بیان اینکه اظهار نظر درباره بازار در روزهای منفی سخت است، گفت: اما برخلاف بسیاری من نگاه مثبتی به بازار دارم و معتقدم این هیجان‌های کوتاه مدت فروش، فروکش می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاید فعلا محرک قوی برای صعود در بازار وجود نداشته نباشد اما دو عامل هنوز بازار را امیدوار می کند یکی حجم معاملات و عامل دوم گزارش‌های ماهانه و ۹ ماهه‌ای که در دی ماه منتشر خواهد شد و می‌تواند شوک خوبی به بازار وارد کند.

کد خبر: ۶۱٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha