۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کشف انبارهای احتکار در زنجان ۴۰ درصد افزایش دارد
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی زنجان:

کشف انبارهای احتکار در زنجان ۴۰ درصد افزایش دارد

زنجان- اسماعیل زاده، سرپرست پلیس امنیت اقتصادی زنجان به کشفیات کالای قاچاق در این استان اشاره کرد و گفت: طی هشت ماه امسال کشفیات کالای قاچاق در زنجان ۶۰ درصد و کشف انبارهای احتکار هم بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. 

سرهنگ یوسف اسماعیل زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در بحث کشف کالای قاچاق و موضوع احتکار نیز با افزایش ارزش ریالی کالای کشف شده در استان مواجه هستیم، اظهار کرد: این در حالی است که ورود کالای قاچاق به کشور نسبت به ادوار گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است که یکی از دلایل آن بالا رفتن قیمت ارز بوده و صرفه اقتصادی ندارد و بالا رفتن ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده به خاطر بالا رفتن میزان کالا نبوده، بلکه به دلیل افزایش قیمت تمام شده کالا بوده است.

وی گفت: فلسفه تشکیل پلیس امنیت اقتصادی فقط کشف کالای قاچاق و موضوع احتکار نیست و بیشترین اولویت این پلیس بحث فساد اقتصادی در جامعه است که امروز شاهد ورود به این قضیه هستیم و فراموش نکنیم که فساد اقتصادی صرفاً در بدنه دولت و حاکمیت نیست؛ چرا که در برخی مواقع شاهد وقوع فساد اقتصادی به میزان قابل توجه در بخش خصوصی هستیم و این نوع فساد به مراتب بدتر و خطرناک‌تر از قاچاق و احتکار است.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی زنجان با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از فسادهای اقتصادی، زمانی اتفاق می‌افتد که روند اقتصاد در دست بخش خصوصی قرار می‌گیرد، بیان کرد: زنجان جزو اولین استان‌هایی بود که نسبت به تشکیل پلیس امنیت اقتصادی اقدام و به معنای واقعی کلمه نیز در این زمینه ورود پیدا کرده است که این روند با توجه به حساسیت موضوع فساد اقتصادی ادامه‌دار خواهد بود.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که برای اکثر زنجانی‌ها به یک سؤال تبدیل شده، این است که چرا قیمت زمین و مسکن در این منطقه باید هم‌طراز با قیمت زمین و مسکن در مناطق بکر کلان‌شهرها باشد، گفت: دلیل اصلی این امر نیز به فسادهایی که در این بخش وجود دارد، باز می‌گردد و هدف پلیس امنیت اقتصادی نیز مقابله با این زد و بندهای اقتصادی است.

وی به کشفیات کالای قاچاق در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی هشت ماه امسال کشفیات کالای قاچاق در استان زنجان ۶۰ درصد و کشفیات انبار احتکار هم بیش از ۴۰ درصد افزایش دارد. 

اسماعیل زاده با بیان اینکه با قاچاقچیان و احتکار کنندگان بدون هیچ مماشاتی برخورد قانونی صورت می گیرد، افزود: در زمینه احتکار ۵۹ نفر دستگیر شدند. 

وی گفت: بیشترین کالاهای احتکار کشف شده استان در بخش اقلام اساسی، کالاهای مصرفی، لوازم خانگی  و لوازم یدکی خودرو بوده است.

کد خبر: ۶۱٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha