۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
بودجه باید منطبق بر نیازهای کشور باشد
سخنگوی شورای نگهبان:

بودجه باید منطبق بر نیازهای کشور باشد

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: بودجه باید واقعی و منطبق بر نیازهای کشور باشد و توصیه می‌کنیم بودجه امسال هم همین گونه باشد.

به گزارش بازار، کدخدایی در نشست خبری خود ضمن تبریک روز پرستار و همچنین گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز پژوهش یاد و خاطره آیت الله یزدی را گرامیداشت و با محکوم کردن ترور شهید فخری زاده گفت: در طول این مدت مصوبات متعددی در شورای نگهبان رسیدگی شد که برخی از آن‌ها منتشر شد و برخی از آن‌ها نیز خبرشان منتشر نشد.

وی در ادامه در تشریح مصوبات شورا که واصله از مجلس و دولت است افزود: طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ که این طرح افزایش سقف سهام سازمان تامین اجتماعی بود و چندین بار به شورا آمده و با ایراد مواجه شده بود در آخرین اصلاح که مجلس به عمل آورد عدم مغایرتش با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام شد.

اقای کدخدایی همچنین با اشاره به اینکه طرح استفساریه تبصره یک بند «ذ» ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را داشتیم گفت: این طرح هم در ارتباط با جذب ایثارگران بود که مقرراتی را وضع کرده و تفسیری بود که مجلس داشت تا افراد مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به صورتی که غیر از استخدام رسمی به کارگیری شده اند بر اساس آن شرایط به کار بگیرند. در دو نوبت قبل شورای نگهبان ایراداتی نسبت به آن داشت و مجلس ایرادها را برطرف کرد و در نهایت به تایید رسید.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره بودجه ۱۴۰۰ گفت: با خبر شدیم رئیس مجلس در این باره نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کرده است، ما هم نگرانی‌هایی درباره قانون بودجه داریم و هر سال این نگرانی‌ها را اعلام کرده ایم. معتقدیم بودجه باید واقعی و مبتنی بر نیاز کشور باشد.

وی درباره لایحه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی و ضرورت تصویب هرچه سریعتر این لایحه نیز تصریح کرد: هنوز آن را ندیده ام و نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

کدخدایی افزود: از لحاظ موضوعی کار خوبی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات را در کشور در سطوح مدیریتی حل و نگرانی‌های مردم را برطرف کند اظهارنظر را بعد ا زدریافت مصوبه و بررسی آن در شورا اعلام می‌کنم.

وی همچنین درباره اصلاح قانون انتخابات گفت: تا زمانی که مصوبه اصلاح قانون انتخابات به‌دست‌مان نرسد، نمیتوانیم اعلام نظر کنیم، اما اصل اصلاح قانون اقدام خوبی است.

کدخدایی ادامه داد: اگر قرار است رای گیری مکاتبه‌ای یا پستی انجام شود، قانون چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و اگر بناست چنین اقدامی انجام شود، قانون باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: قانون بودجه ایرادات متعددی دارد و ما بارها این ایرادات را به دولت و مجلس اعلام کردیم. مجلس نمی‌تواند شاکله بودجه را تغییر دهد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: بودجه باید واقعی و منطبق بر نیازهای کشور باشد و توصیه می‌کنیم بودجه امسال هم همین گونه باشد.

وی درباره اینکه افرادی که رد صلاحیت شدند آیا میتوانند در انتخابات ثبت نام کنند گفت:بله میتوانند افراد اگر بارها هم رد صلاحیت شدند میتوانند ثبت نام کنند و صلاحیت ان‌ها بررسی میشود.

کد خبر: ۶۱٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha