۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
۲۲ تن انواع فرآورده‌های زنبور عسل در زنجان تولید شد/ فعالیت ۶ زنجیره تولید عسل
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۲۲ تن انواع فرآورده‌های زنبور عسل در زنجان تولید شد/ فعالیت ۶ زنجیره تولید عسل

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه این استان سه هزار و ۶۱۰ زنبورستان دارد، گفت: طی سال جاری بیش از ۲۲ تن انواع فرآورده‌های زنبور عسل از جمله موم، بره موم، گرده گل و ژل رویال در استان تولید شده است. 

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه زنجان در تولید عسل عملکرد خوبی دارد، گفت: درسال جاری بیش از ۲۲ تن انواع فرآورده‌های زنبور عسل از جمله موم، بره موم، گرده گل و ژل رویال در استان تولید شده است. 

وی با بیان اینکه مدا، بومی و کارنیولا از نژادهای اصلی زنبورعسل در زنجان است، اظهار داشت: این استان سه هزارو ۶۱۰ زنبورستان دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه در پاییز امسال سه هزار و ۳۴۰ نفر در تولید عسل استان زنجان مشغول بودند، گفت: با پرورش زنبور یک هزار و ۱۷۸ تن عسل در استان تولید شد. 

تاراسی با بیان اینکه عسل تولیدی زنجان کیفیت بسیار خوبی دارد، تاکید کرد: عسل استان به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا به تهران، همدان و کردستان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه شش زنجیره تولید عسل در استان فعال است، گفت: شهرستان‌های ماهنشان و طارم در تولید عسل استان فعالیت خوبی دارند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: این استان در تولید عسل، سیر، زیتون، انار، انگور و کشمش در سطح کشور مطرح است.

کد خبر: ۶۱٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha