۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
بیش از ۳ میلیون نفر، تولیدکننده محصولات مشاغل خانگی هستند ‌
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بیش از ۳ میلیون نفر، تولیدکننده محصولات مشاغل خانگی هستند ‌

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای بند ۲۴ سیاست های اقتصاد مقاومتی، شیوه نامه استقرار مسیر استانداردسازی مشاغل خانگی تدوین شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر در آیین رونمایی از شیوه نامه  و موافقت نامه استقرار مسیر استانداردسازی مشاغل خانگی که با حضور معاون امور زنا ن و خانواده رییس جمهور، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و معاون توسعه اشتغال وزارت کار به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۳ میلیون نفر، تولید کننده محصولات مشاغل خانگی هستند که قطعا آمار حقیقی فعالین مشاغل خانگی بسیار بیشتر از این رقم است و افراد بسیاری به صورت غیر رسمی در این حوزه فعالیت دارند.  
 
وی پیرامون اثرات مثبت استاندارد سازی مشاغل خانگی گفت : اگر فعالان حوزه مشاغل خانگی  اثرات مثبت استاندارد سازی مشاغل خانگی را ببینند قطعا مشوق دیگران خواهند شد  و این امر حتی می تواند اشتغال زایی بیشتری را هم به دنبال داشته باشد.
 
شریعتمداری افزود : استانداردسازی و ارتقای محصولات برای ورود به بازار و ایجاد اعتماد در مصرف کننده قطعا اندازه بازار مصرف و تولید را افزایش خواهد داد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سهم مشاغل خانگی از اشتغال کل کشور هم اکنون بین ۴ تا ۶ درصد است که به راحتی می توان این رقم را افزایش داد. همین سهم در تولید ناخالص داخلی بین ۲ تا ۵/۲ درصد است که با توجه به شرایط پیش رو  و وضعیت کرونا در کشور با توسعه مشاغل خانگی  این سهم می تواند افزایش پیدا کند.
 
وی تصریح کرد : امروز  دنیا از فرصت کرونا برای توسعه مشاغل خانگی استفاده کرده و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم، در همین زمینه تولید ماسک، گان و کفش های مخصوص در دوران کرونا می تواند مورد توجه قرار گیرد.
 
شریعتمداری همچنین درباره عملکرد مشاغل خانگی برای سال های ۹۸ و ۹۹ نیز گفت : در سال ۹۸ بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات مصوب شد، بیش از ۲۰ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند و برای بیش از ۳۵ هزار نفر شغل ایجاد شد.
 
به گفته وی، همچنین برای سال ۹۹ نیز مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی مصوب شد که  از ابتدای سال ۹۹ تا آبان ماه سال جاری  بیش از ۵ هزار نفر  از این تسهیلات استفاده کردند که در این بخش نیز بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شده است

کد خبر: ۶۱٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha