۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
یادگیری «مهارت‌های فنی» مکمل تحصیل در مدرسه و دانشگاه است
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

یادگیری «مهارت‌های فنی» مکمل تحصیل در مدرسه و دانشگاه است

قزوین- نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: یادگیری مهارت‌های فنی و عملی از آنجا که آموزش‌های مدرسه و دانشگاه‌ها اغلب تئوری هستند را می‌توان به عنوان مکمل تحصیل در این مکان‌ها دانست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، لطف الله سیاهکالی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای  مهارت آموزی تشکیل شده و باید از ظرفیت های این دستگاه برای اشتغالزایی و تربیت نیروهای ماهر بیش از پیش استفاده کنیم.

وی گفت:  هر انسانی برای داشتن شغل و کسب درآمد حداقل یک مهارت را باید کسب کند که این موضوع جایگاه و اهمیت کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای را به ما گوشزد می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه فنی و حرفه ای مکمل آموزش و پرورش است،گفت: متولی آموزش مهارتی قبل از ورود به بازار کار سازمان آموزش  فنی و حرفه‌ای است بنابراین نباید به فنی و حرفه ای به عنوان یک دستگاه تشریفاتی و اضافه نگاه شود زیرا زندگی و آینده جوانان در گرو یادگیری مهارت است.

سیاهکلی اضافه کرد: لذت توانستن مهارت بیشتر از دانستن است زیرا که حس خلاق بودن و جایگاه و منزلت اجتماعی و تشخص به انسان می دهد.

وی اضافه کرد: مهارت در جامعه باید به یک گفتمان و مطالبه تبدیل شود و نباید فراموش کرد مهارت یک استاندارد جهانی و زبان بین المللی است و با تکیه بیشتر بر روی این مقوله می توان از معضل بیکاری در جامعه کاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین نیز در ادامه اظهار داشت: برای تحقق اهداف فنی و حرفه ای مستلزم حمایت و  نگاه ویژه دستگاه‌ها و قوانین بالادستی هستیم.

محسن مددی ادامه داد: این نگاه موجب افزایش انگیزه همکاران و اهتمام حضور در برنامه های اقتصادی و اشتغال زایی می گردد

وی در ادامه خواستار حمایت از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای که در دوران کرونا دچار خسارت و آسیب دیده اند،

کد خبر: ۶۱٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha