۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
شمارش معکوس تا انجام نخستین آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی

شمارش معکوس تا انجام نخستین آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی

مرحله کارآزمایی انسانی واکسن کرونای ایرانی با تزریق روی ۵۶ نفر از داوطلبان ۱۸ تا ۵۰ سال در هتل ارم بزودی آغاز شود.

به گزارش بازار، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) چندی قبل از شروع آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا در هفته اول دی‌ ماه خبر داد.

طبق گفته‌های وی، این واکسن را شرکت دارویی شفافارمد که زیرمجموعه بنیاد برکت محسوب می‌شود ساخته است. حالا که قرار است این واکسن از اول دی‌ماه در هتل ارم به ۵۶ نفر افراد داوطلب تزریق شود.

داوطلبان باید از یک هفته تا یک ماه در هتل بمانند تا نتیجه تزریق یا عوارض واکسن مشاهده شود.

یکی از اعضای تیم مطالعه می‌گوید انجام چنین کارهایی در هتل‌ها یک اقدام کاملا عرفی است چرا که داوطلب‌ها باید از محیط بیمارستان دور بوده و به‌هیچ‌وجه با هیچ بیماری در ارتباط نباشند.
داوطلبان پس از تزریق هم باید برای یک هفته در هتل بمانند تا نتیجه تزریق یا عوارض واکسن مشاهده و بررسی شود. البته این امکان وجود دارد که مدت اقامت این ۵۶ نفر بیشتر هم بشود؛ یعنی مثلا آنها مجبور شوند تا یک ماه مهمان هتل باشند.

این مرحله حداقل دو ماه طول می‌کشد و در این بین چندبار نتایج آزمایش از نظر میزان ایمنی خونی، سلولی و… بررسی می‌شود و نتایج هربار برای سازمان غذا و داروی ایران فرستاده می‌شود.
این داوطلبان به مدت یک سال هم در بازه‌های زمانی مختلف پیگیری می‌شوند تا اگر مشکلی پیدا کردند به آن رسیدگی شود.

به گفته متخصصان، انجام چنین کارهایی در هتل‌ها یک اقدام کاملا عرفی و جهانی است و اصلا اینطور آزمایش‌ها در بیمارستان انجام نمی‌شود «چراکه داوطلب‌ها باید کاملا از محیط بیمارستان دور باشند و به‌هیچ‌وجه با هیچ بیماری در ارتباط نباشند، ضمن اینکه آنها بیمار نیستند و باید تا جای ممکن شرایط زندگی راحتی برایشان فراهم شود.

کد خبر: ۶۱٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha