۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
راه اندازی بازارچه ملوانی در بندرعباس
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار بندرعباس خبر داد:

راه اندازی بازارچه ملوانی در بندرعباس

بندرعباس- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار بندرعباس از راه‌اندازی بازارچه ملوانی در مجتمع بنکداران این شهرستان خبرداد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری بندرعباس، حسین باباخانی در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی شهرستان بندرعباس با اشاره به آسیب های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا و اخلال در فعالیت لنج‌های چوبی و تاثیر آن بر زندگی مرزنشینان و لزوم تامین معیشت ملوانان، اظهار کرد: به استناد آئین نامه اجرایی جدید دو مرحله‌ای ورود کالای ملوانی توسط شناورهای سنتی زیر ۵۰۰ تن که در سالجاری ابلاغ شده هرشناور (لنج چوبی) مجاز به واردات تعداد ٣٠ نیسان از انواع کالاهای مجاز (٩٧ قلم کالا) در دو مرحله در سال است که با هماهنگی های صورت گرفته و همکاری همه دستگاه‌های عضو این مهم در حال انجام است.

وی تامین کالاهای اساسی، تنظیم بازار، دسترس بودن کالاهای مورد نیاز مردم، استفاده از تخفیفات حقوق ورودی گمرکی برای ملوانان و سوق دادن ملوانان به سمت تجارت خرد رسمی و صادرات محصولات تولیدی را از مزایای راه اندازی این بازارچه‌ برشمرد.

جانشین رئیس شورای ساماندهی مبادلات مرزی بندرعباس بیان کرد: در اجرای مصوبه کمیسیون برنامه ریزی ،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بندرعباس و پیگیری های صورت گرفته و بنا به پیشنهاد تعاونی لنجداران و اتاق اصناف، تعدادی از غرفه های مجتمع بنکداران بعنوان محل عرضه کالاهای ملوانی خصوصا ارزاق عمومی در نظر گرفته شده که از هم اکنون در حال عرضه کالاهای مزبور هستند.

باباخانی افزود: به منظور عرضه سایر کالاهای مجاز دیگر خصوصا لوازم خانگی، تعدادی از مکان های پیشنهادی دیگر پس از بازدید و بررسی‌های لازم برای تایید و تصویب نهایی به کمیسیون مربوطه ارجاع می شود.

کد خبر: ۶۱٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha