۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
آسیا بازار صادراتی واحدهای تولیدی خوزستان| اشتغالزایی ۲۵ هزار نفری در شهرک های صنعتی خوزستان
مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان در گفتگو با بازار

آسیا بازار صادراتی واحدهای تولیدی خوزستان| اشتغالزایی ۲۵ هزار نفری در شهرک های صنعتی خوزستان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان، گفت: طبق آمار پروانه‌های صادراتی در سه ماهه نخست سال ۹۹ حدود ۲۰ میلیون دلار از تولیدات واحدهای صنعتی استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده است.

سجاد صفری؛ بازار: «اخلاق محمدیان» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان خوزستان تحت تاثیر این ویروس کرونا قرار گرفته اند؟ اظهارداشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، واحدهای تولیدی استان خوزستان، به غیر از واحدهایی که تولید ضروریات جامعه را برعهده داشتند با توجه به بخش نامه‌های ستاد ملی کرونا یا بصورت موقت تعطیل شدند و یا کاهش تولید داشتند.

وی افزود: ولی با بازگشایی ‌های تدریجی مشاغل در اردیبهشت ماه، واحدهای صنعتی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صحنه تولید و اشتغال برگشتند. البته این واحدها با توجه به اینکه، ویروس کرونا در تمام ابعاد جامعه، مانند ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در جاده‌ها و ترس و التهاب در بین کارگران و غیره اثر گذاشت؛ تاثیراتی در حجم تولید واحدهای تولیدی و تعداد اشتغال آن ها داشته است.

محمدیان تصریح کرد: هم اکنون واحدهای صنعتی استان به فعالیت خود ادامه می ‌دهند و می‌توان گفت که در کوتاه مدت این ویروس تاثیر چندانی بر فعالیت واحدهای تولیدی استان خوزستان نداشته است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در ادامه، گفت: هم اکنون تعداد ۱۱۵۰ واحد فعال و ۴۹۶ واحد غیرفعال در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خوزستان، مستقر هستند.

محمدیان افزود: در واحدهای فعال استان و با توجه به کارگیری کارگران دائم و کارگران فصلی، طبق جوازهای صادره توسط سازمان صمت، حدود ۲۵ هزار نفر مشغول به کار هستند.

اقداماتی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان، تاکنون، چه اقداماتی صورت گرفته است، به بازار، گفت: در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شرکت شهرک‌های استان، برنامه‌های مختلفی در حال انجام است.

محمدیان اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای راکد، عارضه یابی واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین و انجام پروژه‌های بهبود، توسعه خوشه‌های صنعتی، کمک به توسعه بازار واحدهای صنعتی از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها و ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی، برگزاری رویدادهای کارآفرینی استارت آپی، برگزاری دوره‌های آموزش برای شاغلان حوزه صنعت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب عمرانی در شهرک‌ها از جمله اقداماتی است که در راستای رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان در حال انجام است.

با توجه به مشکل کمبود منابع بانکی، تامین مالی واحدهای تولیدی از طرق بازار پولی، سخت و طاقت فرسا شده است لذا بازار سرمایه (فرابورس) بهترین فضا برای تامین مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی است

فعالیت ۱۷ واحد صنعتی در زمینه تولید ماسک
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد تولیدی در استان خوزستان در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی ‌کننده فعالیت دارند؟ به بازار، گفت: در زمینه تولید ماسک، البسه و مواد ضدعفونی ‌کننده در مجموع ۱۷ واحد صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، فعالیت دارند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در ادامه و درخصوص بازار صادراتی واحدهای صنعتی و تولیدی استان خوزستان به خارج از کشور، اظهار داشت: طبق آمار پروانه‌های صادراتی در سه ماهه نخست سال ۹۹ حدود ۲۰ میلیون دلار از تولیدات واحدهای صنعتی استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده است.

محمدیان اظهار داشت: کشورهای عراق، هند و ترکیه، مقصد صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان خوزستان هستند.

واحدهای تولیدی استان خوزستان در مسیر جهش تولید
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که تامین نقدینگی از مشکلات عمده واحدهای صنعتی و تولیدی کشور است و آیا واحدهای تولیدی استان نیز با این مشکل روبرو هستند؟ به بازار، گفت: یکی از مهمترین، مشکلات عمده واحدهای تولیدی کشور، تامین نقدینگی برای سرمایه در گردش و توسعه محصولات تولیدی است.

محمدیان اظهار داشت: واحدهای تولیدی استان خوزستان، نیز با مشکل عدم نقدینگی روبرو هستند و نقدینگی بایستی از طریق بازارهای مالی و پولی تامین شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکل کمبود منابع بانکی، تامین مالی واحدهای تولیدی از طرق بازار پولی، سخت و طاقت فرسا شده است لذا بازار سرمایه (فرابورس) بهترین فضا برای تامین مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در پایان و با اشاره به سال جهش تولید و اقدامات انجام گرفته برای تحقق جهش تولید در استان خوزستان، گفت: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و وزارت کشور در خصوص جهش تولید، شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تعریف بسته‌های حمایتی برای صنایع کوچک و برنامه ‌ریزی برای احیای واحدهای راکد و در تملک بانک‌ها و تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد در راستای رسیدن به جهش تولید گام بر می ‌دارد.

کد خبر: ۶۱٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha