۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن ادغام را تکمیل کردند
هدایت استلانتیس در دست تاوارس

فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن ادغام را تکمیل کردند

این ادغام چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان به نام استلانتیس را ایجاد می‌کند که ۱۳ برند خودروی زیر مجموعه آن تولید و عرضه خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: فرآیند ادغام پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر، زودتر از آنچه که تصور می‌شد، تکمیل خواهد شد. هر دو خودروساز به دنبال تکمیل این ادغام تا پایان ماه آینده هستند. کارشناسان صنعت خودرو و مدیران نزدیک به این خودروسازی‌ها، اختلال ایجاد شده در صنعت خودرو جهان را ناشی از کرونا بیان کرده که به محض پایان یافتن فصلی جدید برای این همکاری خواهد بود. هرچند که این معامله تاپایان سال تاییدیه انحصاری اروپا را دریافت خواهد کرد، اما جلساتی مابین سهامداران برای بررسی این موضوع برگزار خواهد شد.

این ادغام چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان به نام استلانتیس را ایجاد می‌کند که ۱۳ برند خودروی زیر مجموعه آن تولید و عرضه خواهد شد. شایعاتی نیز در خصوص جایگزینی این برند به جای برندهای مانند کرایسلر و لانچیا وجود دارد، زیرا هدف این ادغام کاهش هزینه بوده است. این همکاری می‌تواند در زنجیره تامین نیز ایجاد شده و صرفه اقتصادی برای محصولات جدید این خودروسازان داشته باشد.

در این همکاری، ۱۱ صندلی به ۶ عضو هیات مدیره پژو-سیتروئن تعلق خواهد گرفت، مدیرعامل پژو-سیتروئن، کارلوس تاوارس هدایت استلانتیس را عهده دار خواهد بود. البته گمانه زنی‌های نیز در خصوص انتقال مدیرعامل فیات کرایسلر به فراری وجود دارد.

کد خبر: ۶۱٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha