۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
تصاویر اولیه گلکسی اس ۲۱ فاش شد
بررسی رندرهای مطبوعاتی Galaxy S۲۱

تصاویر اولیه گلکسی اس ۲۱ فاش شد

طی روزهای گذشته، رندرهای رسمی گوشی های سامسونگ ۲۱فاش شدند؛ به نظر می رسد از منظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل قبلی گلکسی ۲۰ نداشته باشد، اما تراشه کوالکام Snapdragon ۸۸۸ این مدل را به یک غول پرقدرت و سریع تبدیل خواهد کرد؛ سامسونگ در نظر دارد بهمن امسال گوشی Galaxy S۲۱را به بازار روانه کند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات:  سامسونگ یکی از پرکارترین کمپانی های  سال ۲۰۲۰ بود و توانست مجموعه ای از محصولات جدیدش را در فواصل زمانی بسیار کم ارائه کند؛ اگر چه مدت زمان زیادی از عرضه نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا نگذشته است، در طی چند روز گذشته رندرهای مطبوعاتی رسمی گوشی گلکسی اس ۲۱  و  گلکسی اس ۲۱ پلاس سامسونگ در فضا های مجازی فاش شد. این دو گوشی تفاوت چندانی باهم ندارند و تنها از منظر صفحه نمایش با هم اختلاف هایی خواهند داشت. بر اساس تصاویر موجود این مدل فرق چندانی با Galaxy Note ندارد و بسیاری از ویژگی های آن را با خود خواهد داشت؛ البته بسیاری از کارشناسان،این گوشی  همتراز آیفون ۱۲ و گوگل پیکسل ۵ خواهد بود. در ادامه این گزارش مروری خواهیم داشت به ویژگی های گلکسی اس ۲۱ سامسونگ که قرار است در اوایل سال میلادی آینده(بهمن ۹۹  ) به بازار عرضه گردد.

پردازنده گلکسی S۲۱

در سامسونگ گلکسی S۲۱، از تراشه جدید کوالکام Snapdragon ۸۸۸  استفاده شده است که پیش بینی می شود در مقایسه با نوت  ۲۰ دارای سرعت بیشتری باشد؛ گفتنی است، این تراشه اولین تراشه ۵ نانو متری این شرکت است که قرار است گوشی های سامسونگ را از این پس همراهی کند. گلکسی اس ۲۱  دارای یک CPU برتر Arm Cortex-X۱، سه پردازنده مرکزی Arm Cortex A-۷۸ و چهار هسته با کارایی پرقدرت خواهد بود. به مدد این تراشه، کاربران  می توانید ۲۵٪ افزایش عملکرد کلی پردازنده همراه با ۲۵٪ بهره وری بهتر داشته باشند. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی Adreno در اسنپدراگون ۸۸۸ باید تا ۳۵ درصد عملکرد گرافیکی را افزایش دهد که  این در نوع خود یک جهش بزرگ محسوب می شود. حافظه ذخیره سازی  ۲۵۶گیگابایتی و ۱۲۸ گیگا بایتی نیز تجربه مدل های قبلی را به ارمغان خواهد آورد و یک مکمل همتراز برای تراشه خواهد بود. از دیگر  امکانات  قابل پیش بینی می توان به بلوتوث ۵.۱ و  وافای ۶  و پشتیبانی از اینترنت ۵ جی اشاره کرد.

دوربین ها و صفحه نمایش
گلکسی اس ۲۱  داری یک دوربین سه گانه عقب است که دارای شباهت ۱۰۰ درصدی با  سری گلکسی نوت ۲۰ است. این دوربین سه گانه  دارای یک سنسور ۱۲ مگا  پیکسلی فوق العاده، یک سنسور اصلی ۱۲ مگا پیکسلی و یک لنز تله فوتو ۶۴ مگا پیکسلی می باشد و به قابلیت بزرگ‌نمایی ترکیبی سه‌ برابری مجهز شده است. صفحه نمایش جلو کاملا صاف است و از نمای نزدیک بسیار ضخیم تر به نظر می آید و با ابعاد x ۷۱.۲ x ۷.۹ میلی متر مطلوب تر از سایر مدل ها خواهد بود. بر اساس پیش بینی ها این مدل داری جدیدترین طراحی سامسونگ، " حاشیه تیغه ای " می باشد که به تازگی ثبت شده  و هدف آن حذف کامل حاشیه است. در بالای این صفحه‌ نمایش بریدگی دایره‌ای‌ شکل برای میزبانی از دوربین سلفی به‌ چشم می‌خورد و به‌ نظر می‌رسد نمایشگر ۶٫۲ اینچ گلکسی اس ۲۱ حاشیه‌ی کاملا یکپارچه نخواهد داشت؛ پیش بینی می شود این مدل در رنگ های متنوع (سفید، صورتی، بنفش، خاکستری، سیلور و مشکی  ) عرضه خواهد شد.

باتری و  قلم S Pen
بر اساس تحلیل های سایت های خبری ؛ باتری این مدل تغییرات چندانی نداشته است و انتظار می رود از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری  یا ۵۰۰۰ میلی آمپری بهره گرفته باشد؛ لازم به ذکر است که سامسونگ اس ۲۱ از یک صفحه نمایش + FHD بهره گرفته  که نیازمند انرژی بیشتری نخواهد بود بنابراین عمر باتری  S۲۱می تواند دو ساعت بیشتر از  S۲۰ باشد. بر اساس گزارشات، هنوز هیچ گونه اطلاعاتی در مورد پشتیبانی این مدل از قلم S Pen در دست نیست، اما کارشناسان در این باره بسیار خوش بین هستند چرا که به اعتقاد آنها پشتیبانی از قلم S Pen جزء ویژگی های  منحصر به فرد مدل های قبلی بوده است و به نظر نمی رسد سامسونگ این مولفه بسیار مهم را با مدل های جدید ۲۱ خود همراه نکرده باشد. البته اگر گوشی گلکسی اس ۲۱ از این فناوری پشتیبانی نکند، به یقین اس پلاس و اس اولترا  این ویژگی را پشتیبانی خواهند کرد.

در مورد پکیج وسایل جانبی مدل های اس ۲۱ هنوز هیچ اطلاعاتی در دست نیست؛ اما بر اساس گزارش های اخیر وب سایت سامسونگ،   هدفون های تو گوشی تمام بی سیمی گلکسی بادز پرو، نسل بعدی گوشی های سامسونگ را در چند سال آینده همراهی خواهد کرد؛ سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرده است قصد دارد ۲۲ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)  مجموعه گوشی های اس، اس پلاس،   اولترا  وسایر محصولات جدید خود را معرفی کند. ناگفته نماند رندرهای مطبوعاتی رسمی گلکسی اس ۲۱ اولترا فعلا فاش نشده‌اند؛ اما پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده  فاش شوند. وب سایت رسمی سامسونگ هنوز در مورد قیمت مدل های جدید خبری را منتشر نکرده است ولی به نظر نمی رسد افزایش زیادی را شاهد باشیم.

کد خبر: ۶۱٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha