۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
شوک جدید پتروشیمی به بازار چاپ
رئیس اتحادیه چاپخانه داران خبر داد

شوک جدید پتروشیمی به بازار چاپ

ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران، از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت مواد غذایی بسته بندی شده با افزایش قیمت مواد اولیه از سوی پتروشیمی خبر داد.

به گزارش بازار، احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران با اشاره به اینکه پس از افزایش نرخ ارز، پتروشیمی مواد اولیه را ۲۰ تا ۲۵ درصد گران کرده بود افزود: دوباره از تاریخ ۹۹/۰۹/۱۹ پتروشیمی مواد اولیه را ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داده است که این روند به ضرر مصرف کننده نهایی است.

وی با بیان اینکه چاپخانه داران، فیلم پلیمری را برای چاپ استفاده می‌کنند گفت: مواد اولیه فیلم ماده پ پ است که هم فیلم وهم پ پ در داخل تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران با اشاره به اینکه طبق قانون قیمت مصوب ۲۳ هزار تومان برای عرضه ماده پ پ از سوی پتروشیمی در بورس تعیین شده است ادامه داد: این قانون فقط دو ماه اجرایی شد و پتروشیمی با قیمت پایه ۲۷هزار تومان مواد اولیه را در بورس عرضه کرد و این در حالی است که هم اکنون تولید کننده فیلم این ماده را ۳۸ هزار تومان خریداری می‌کند.

ابوالحسنی با بیان اینکه پتروشیمی مواد اولیه (پ پ) را به ترکیه صادر می‌کند افزود: ترکیه این مواد را در کشورش به فیلم پلیمر تبدیل کرده و آن را با قیمت ارزانتر به شرکت‌های ایرانی می‌فروشد.

وی با بیان اینکه ۳ تا ۴ کارخانه در کشور تولید فیلم پلیمر را انجام می‌دهند گفت: این کارخانه داران سبب افزایش تعرفه فیلم پلیمری ترکیه شدند و در این شرایط چاپخانه داران مجبور به تهیه فیلم گرانتر هستند.

ابوالحسنی با بیان اینکه در کشور امکان تولید ۲۰۰ هزار تن فیلم پلیمری وجود دارد گفت: مصرف سالانه کشور ۷۰ هزار تن است بنابراین مابقی را می‌توان به کشورهای ارمنستان، ازبکستان و آذربایجان صادر کرد و این در حالی است که ترکیه مواد اولیه را از ما می‌خرد و پس از تولید، این فیلم را در بازارهای این سه کشور عرضه می‌کند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران با اشاره به هماهنگی بین تولیدکنندگان فیلم پلیمری و پتروشیمی برای افزایش قیمت ادامه داد: پتروشیمی مواد اولیه دارد، اما عرضه را در بورس به اندازه کافی انجام نمی‌دهد و همین رویه سبب افزایش قیمت شده است.

وی گفت: پتروشیمی خبر از افزایش دوباره قیمت در هفته‌های آینده را نیز داده است که این اتفاق به معنای تعطیلی کارخانه‌های چاپخانه است.

کد خبر: ۶۱٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha