۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
۱۲۰ واحد صنعتی در لرستان تعطیل شد/ سوءمدیریت در واحدهای تولیدی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

۱۲۰ واحد صنعتی در لرستان تعطیل شد/ سوءمدیریت در واحدهای تولیدی

لرستان- رازانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ۱۲۰ واحد صنعتی استان تعطیل شده‌اند که عامل تعطیلی هیچکدام، نبود زیرساخت‌ مناسب در شهرک‌ها نبوده است.

بختیار رازانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلی که باعث غیرفعال شدن واحدهای صنعتی در کل استان شده در وهله اول عدم نقدینگی یا کمبود سرمایه در گردش و بعد فرسودگی خطوط تولید است.

وی افزود: همچنین بسیاری از این واحدها مشکل بازاریابی دارند و نتوانسته‌اند کیفیت کالای خود را به‌گونه‌ای بالا ببرند که رقابت‌پذیر باشد از طرفی اختلاف میان شرکا نیز مزید بر علت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ واحد در استان تعطیل و غیرفعال است اما هیچ‌یک به دلیل نبود امکانات زیربنایی در شهرک تعطیل نشده‌ است.

وی تصریح کرد: کرونا هم میزان تقاضا را کاهش داده یعنی با تعطیلی مراسمات، تالارها، رستوران‌ها، تورهای مسافرتی و گردشگری سطح تقاضا برای کالاهای اساسی و خوراکی کمتر شده که طبیعتاً با کاهش تقاضا میزان تولید هم کاهش پیدا می‌کند.

رازانی کاهش تقاضا را مهمترین عامل رکود در عرصه تولید صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی بسیاری از بازارهای خود را از دست داده‌ و متضرر شده‌اند؛ از آنجایی که عمدتاً واحدهای صنعتی از بانک‌ها تسهیلات می‌گیرند، با کاهش فروش سطح درآمدشان هم پایین‌تر آمده و نمی‌توانند اقساط بانک‌ها را به موقع پرداخت کنند به همین دلیل با مشکل مواجه شده‌اند.

کد خبر: ۶۱٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha